PROŠLO JE VREME DŽEZ POLICIJE: Saksofonista Uglješa Novaković zatvara Beogradski džez festival
Foto: Matija Nikolić

rame uz rame s najboljima

PROŠLO JE VREME DŽEZ POLICIJE: Saksofonista Uglješa Novaković zatvara Beogradski džez festival

Pop kultura -

Alt saksofonista i kompozitor Uglješa Novaković, pored mnogih svetskih zvezda, nastupiće na Beogradskom džez festivalu, koji je počeo sinoć u Domu omladine.

On otvoreno govori o svojoj karijeri i stanju na džez sceni.

Školovali ste se u Gracu, ali ste odlučili da karijeru gradite na relaciji Beograd-Zagreb. Da li ste zažalili što niste ostali negde na Zapadu?

- Nije mi žao. Živimo u vremenu globalizacije i svet nikada nije bio manje mesto. Bukvalno svaki kutak na svetu nam je vrlo lako i brzo dostupan. Mislim da je to vrlo pozitivna stvar u modernom svetu, u moru negativnih. Ono za čim žalim jeste to što je Balkan ostao Balkan i što se i dalje ne ulaže dovoljno u kulturu, ali se i dalje uporno nadam da će se i to promeniti.

foto: Matija Nikolić

Kako vi ocenjujete trenutno stanje na našoj džez sceni?

- Na srpskoj džez sceni se trenutno zaista događa mnogo stvari, koliko se, čini mi se, nikada nije dešavalo. Do pre nekoliko godina osećala se učmalost, nekakva letargija i lenjost. S dolaskom mlađih snaga je prirodno došao i taj polet i energija.

Recite nam nešto više o debi albumu "Tales from the Past", koji ste nedavno objavili za etiketu "Metropolis džez".

- Album je skup kompozicija koje su nastale u različitim fazama prošlosti, a iz mnogo razloga nikada nisu stigle da ugledaju svetlost dana, već su strpljivo čekale po nekim mračnim fiokama.

foto: Matija Nikolić

Šta za vas predstavlja nastup na Beogradskom džez festivalu?

- To je zaista velika stvar. Lagao bih kad bih rekao da nisam bio veoma uzbuđen kad sam video program za 29. oktobar i uočio svoje ime posle Kurta Elinga, Enrika Rave i Džoa Lovana. Osim toga, Beogradski džez festival je zaista institucija za sebe i velika je stvar biti deo svega toga.

Slogan ovogodišnjeg festivala je "Bez granica". Kako vidite džez muziku u 21. veku? Da li ima još granica koje treba pomeriti?

- Granice više ne postoje. Prošlo je vreme "džez policije", koja je odlučivala o tome šta jeste, a šta nije džez i time diskreditovala umetnike, bacajući ih u nekakve andergraund pokrete, ali im time u isto vreme nenamerno davala i na značaju i snazi. Mislim da kao čovečanstvo tek počinjemo da učimo da koristimo tehnologiju. To je uzbudljivo, ali samo nakratko. Dugoročno postaje dosadno i neinventivno. Onog trenutka kad se zasitimo te fasciniranosti brzinama, krenućemo sa istraživanjem i eksperimentisanjem. Slično onome što se dešavalo četrdesetih, pedesetih i šezdesetih godina, kada su na prvom mestu bili različitost i autentičnost.

Kurir/ Foto: Matija Nikolić

Satnica Dom omladine

PETAK

19.00 Marko Meskida, Omar Avital

22.30 Mikloš Lukas trio, The Necks

SUBOTA

19.00 Julija Hulsman oktet, Big bend RTS feat. Bobi Šeu 22.30 Džimi Tenor, Kompost 3

NEDELJA

19.00 Ju Sun Na oktet, Čučo Vadleš 22.30 Cortex, The Thing

PONEDELJAK

19.00 Kurt Eling oktet, Enriko Rava kvintet feat. Džo Lovano 22.30 Irina Karamarković, Uglješa Novaković kvintet, Uroš Spasojević projekat

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track