ČUDNO: Pčelama su genetski bliži mravi nego ose

Neverovatno otkriće američkih entomologa

ČUDNO: Pčelama su genetski bliži mravi nego ose

Tech -
Brajan Džonson: Morfologija nije pravi pokazatelj evolucione bliskosti

DEJVIS - Iznenađujuće otkriće.Pčelama su genetski mnogo bliži mravi nego ose, pokazalo je istraživanje tima naučnika sa Univerziteta Kalifornije (UC) u Dejvisu. Oni su do ovog neverovatnog otkrića došli koristeći najmoderniji sistem sekvencije gena.Novo otkrićeMravi, pčele i ose pripadnici su roda himenoptera, grupe insekata koji imaju razvijeno socijalno ponašanje.- Uprkos ponašanju ovih insekata, njihova evoluciona veza dosad nije bila jasno klasifikovana. U stvari, nije bilo jasno u kakvim su vezama mravi, najuspešniji socijalni insekti, s pčelama i insektima. Uspeli smo da rešimo to pitanje koristeći tehnologiju sekvencije gena sledeće generacije. Zahvaljujući tome, otkrili smo mnoge stvari o ponašanju himenoptera - rekao je Fil Vord, profesor entomologije na UC.Evoluciona bliskostDžoen Čiju, profesor na UC i član tima, kaže da sada naučnici mogu da shvate kako su se različite morfološke i socijalne karakteristike pojavile kod ovih grupa insekata i šta je genetska osnova za te promene.- Ovo istraživanje je važno i za buduća istraživanja jer pokazuje da morfologija nije dobar pokazatelj evolucione bliskosti kod ovih organizama - kaže Brajan Džonson, profesor na UC i član tima.(A. I.)