ČUDOVIŠTA: Dinosaurus jači i od gomile tenkova

Otkrivena nova vrsta džinovskih reptila

ČUDOVIŠTA: Dinosaurus jači i od gomile tenkova

Tech -

MADRID - Oklopno čudovište.U skoro vek starom rudniku uglja u Španiji paleontolozi su otkrili fosil nove vrste dinosaurusa. Odlično sačuvane kosti ove životinje pokazuju da je ovaj dinosaurus bio dugačak oko pet metara, visok jedan metar i težak oko dve tone. Osim toga, imao je i oklop.Naučnici su prvo mislili da fosil pripada podvrsti oklopnih dinosaurusa grupe ankilosaurija, ali postojale su neke ključne razlike. Primera radi, ankilosaurusi su imali trougaone glave, dok su otkriveni dinosaurusi imali okrugle lobanje u obliku suze, kao i karlicu u luku.Nova vrsta nazvana je Europelta carbonensis, što u prevodu znači evropski čuvar uglja.Pretpostavlja se da je europelta živeo pre 113 do 110 miliona godina, tokom kretaceusa, što znači da je najstariji nodosaurid otkriven u Evropi. Kao i drugi dinosaurusi iz te porodice, europelta je bio biljojed. Džejms Kirkland, glavni istraživač Univerziteta u Juti, tvrdi da su evropski nodosauridi bili različiti od onih u Severnoj Americi.- Do pre 113 miliona godina nodosauridi ankilosaurusi zamenili su polacantide ankilosauruse na oba kontinenta - rekao je on. Kako je europelta blisko povezan s drugim nodosauridima u Evropi, nova otkrića pokazuju da se Evropa razdvojila od Severne Amerike pre oko 110 miliona godina, a ne pre oko 80 miliona, kako se verovalo ranije.