Neandertalci krivi za pojavu dijabetesa tipa 2 kod ljudi

Bolest smo nasledili od bliskih rođaka

Neandertalci krivi za pojavu dijabetesa tipa 2 kod ljudi

Tech -

MEKSIKO SITI - Neočekivano.Varijanta gena koja je kriva za rizik od dijabetesa kod stanovnika Latinske Amerike nasleđena je od neandertalaca, pokazalo je istraživanje. Prema poznatim podacima, neandertalci su se mešali s ljudima koji su napustili Afriku pre 60.000-70.000 godina. To znači da su geni neandertalaca prisutni i u genomu svih neafrikanaca koji danas žive.Ova varijanta gena primećena je tokom ispitivanja genoma više od 8.000 Meksikanaca i drugih Latinoamerikanaca. Ljudi koji imaju tu verziju gena imaju 25 odsto šanse da dobiju dijabetes, dok osobe čija oba roditelja imaju tu verziju gena imaju čak 50 odsto šanse da obole.Ta verzija gena, nazvana SLC16A11, otkrivena je kod polovine ljudi koji imaju poreklo od američkih Indijanaca, otkrivena je kod 20 odsto stanovnika istočne Azije i retka je kod stanovnika Evrope i Afrike. Veća prisutnost ovog gena kod Latinoamerikanaca mogla bi da objasni zašto skoro 20 odsto ove populacije ima dijabetes tipa dva.- Dosadašnje genetske studije uglavnom su rađene na ljudima evropskog ili azijskog porekla, zbog čega je bilo mnogo propusta. S vremenom, kako se naše istraživanje širilo, otkrili smo najviše podataka o povećanom riziku od dijabetesa, što bi moglo da nam pomogne u razumevanju ove bolesti i u potrazi za lekom - rekao je Hose Flores, jedan od autora studije s Harvarda.Oni su otkrili da je verzija gena SLC16A11 povezana s rizikom od dijabetesa tipa dva otkrivena i u tek izvučenom genu neandertalaca.(A. I.)