IMA IH ČAK 722: Naučite da razgovarate smajlićima

:-) :-) .-)

IMA IH ČAK 722: Naučite da razgovarate smajlićima

Tech -
Savremeni čovek u komunikaciji koristi smajlije, kao lak i brz način za iskazivanje osećanja, događaja ili utisaka

U najmasovnijem mediju današnjice internetu stvoren je novi jezik – emotikon. Savremeni čovek u komunikaciji koristi smajlije, kao lak i brz način za iskazivanje osećanja, događaja ili utisaka.

Inače prvi smajli, ili emotikon, je nastao u oktobru 1982. a kreirao ga je u Engleskoj Skot Fahlman da bi razlikovao ozbiljne poruke od šaljivih na oglasnoj platformi fakulteta. Čovek vjerovatno nije ni sanjao koliko će njegova ideja biti rasprostranjena. Prvi smajli je označavao osmeh i to je onaj koji se najviše i koristi :-).

U raznim čet sobama, preko SMS poruka, foruma i blogova kruže najrazličitiji smajliji od kojih su neki veoma razumljivi i logični, a nad nekima se baš morate zamisliti kako biste zaključili šta zapravo znače.

"Emodži" je zapravo jezik emotikona i poslednjih godina sve zastupljeniji, ne samo na Internetu, već i na mobilnim (pametnim) telefonima i tablet-računarima. Jezik emotikona je jezik digitalnih komunikacija, dostupan je u svim aplikacijama. Na svim uređajima se može instalirati kao dodatni jezik, a društvene mreže su preplavljene raznim ikonicama i znacima, u toj meri, da je gotovo nemoguće utvrditi njihov tačan broj. Zvanično postoji 722 simbola. Toliko ih dobijate u paketu, prilikom instalacije na Androidu. Među ikonicama ima svega: od dobro poznatih smajlija, do animiranih skijaša i čaša sa šampanjcem.

Stručnjaci su podeljenog mišljenja o prednostima i nedostacima ovakve komunikacije. Jedni veruju da se ovaj trend negativno odražava na razvoj normalnih jezika, pre svega u pisanoj formi, a drugi kažu da su ljudi kojima je "digitalni jezik" maternji, zapravo lenji da se precizno izraze rečima.

"Svi ti simboli, na prvom mestu služe, kako bi se jasnije izrazila neka emocija. Moguće je izraziti ironiju ili sarkazam i time izbeći moguće nesporazume u komunikaciji", kazala je Tina Ganster, stručnjak za društvenu psihologiju.

Statistika zasnovana na upotrebi emotikona na društvenim mrežama, ukazuje na to da su najpopularniji emotikoni i ikonice: crveno srce (upotrebljeno 241 milion puta), smajli sa suzama radosnicama (152 miliona puta), običan (nasmejani) smajli (upotrebljen 85 miliona puta).

Ipak, treba voditi računa kako komuniciramo na internetu. Baš kao i u stvarnom životu, uprkos brojnim ikonicama, do nesporazuma može lako doći i u svetu digitalnih komunikacija ;-) Pogotovo, ako komunicirate sa ljudima na drugom kraju sveta, budite pažljivi pri upotrebi emotikona. Ikonice koje dočaravaju određene pokrete, mogu imati potpuno drugačije značenje u sredini, koja vam nije toliko bliska. Najjednostavniji primer je smajli koji sa podignutim palcem ukazuje na to da je nešto "OK". Međutim, u Brazilu se takav gest smatra uvredom.

Pogledajte neka od značenja emotikona:

:$ Stidljivi :( Tužan:) Sreća:-) Osmeh:-* Poljubac:/ Sarkazam:0 Šok:9 Njam,:? Zbunjen:@ Ljut:B Izbačeni zubi:C Veoma tužan:D Veoma sretan:F Vampir:K Zmijski jezik:O Iznenađen:O) Klovn:P Isplažen jezik:S Zbunjen:X Zapečaćene usne:[ Tužni vampir:| Nije smešno;( Plač;) Namigivanje;O Šala;P Namigivanje i plaženje=) Sreća=.= Umor=I Ravnodušnost@ U@@@ Upozorenje, roditelj je blizu@_@ Hipnotisan@}—>—- Ruža8-) Kul8-| Gik sa naočarima

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track