(FOTO) PRASTARA VATRENA LOPTA: Pronađen meteorit stariji od Zemlje
Foto: Profimedia

Kako je nastao?

(FOTO) PRASTARA VATRENA LOPTA: Pronađen meteorit stariji od Zemlje

Tech -
Na mestu gde je nekada bilo jezero Ejre australijski naučnici sa univerziteta "Curtin", pronašli su kamen težak 1,7 kilograma, a pretpostavlja se da je nastao pre 4,5 milijardi godina. Ovo je samo jedan od 20 meteorita pronađenih na Zemlji.

4.5 billion-year-old meteorite from beyond Mars makes its way to Australia, via http://ift.tt/1OPZniA A meteorite from...

Posted by Mang Islaw on Wednesday, January 6, 2016

"Nadam se da će nam ovo otkriće pomoći da bolje razumemo nastanak Sunčevog sistema. Drugim rečima, ukoliko utvrdimo odakle je meteorit potekao možemo utvrditi i kako je nastao, i na osnovu dobijenih rezultata pokušati da odgovorimo na neka nerazjašnjena pitanja vezana za nastanak samog Sunčevog sistema", rekao je Robert Hovi, jedan od istraživača.

On je rekao da su 27. novembra su zapratili 80 kilograma težak asteroid kako ulazi u Zemljinu atmosferu krećući se brzinom od 14 km po sekundi.

Nakon toga pokušali su da utvrde moguće mesto pada u dijametru od jednog kilometra, međutim, meteorit su uspeli da nađu tek tri dana nakon što je pao.

"Postavili smo videokamere u blizini procenjenog mesta pada, koje su na kraju trebale da nam pomognu prilikom pronalaženja meteorita. Ipak, kretao se tako brzo da kamere nisu uspele da zabeleže tačno mesto pada. Bili smo presrećni kada smo konačno uspeli da ga pronađemo", rekao je Hovi.

Dodao je kako je njihovo otkriće utoliko važnije jer NASA troši milijarde dolara za uzimanje uzoraka asteroida, a oni su isto uspeli uz pomoć nekoliko videokamera na zemlji.

(news.au)