(VIDEO) ANALIZIRANE NEOBIČNE NASLAGE: Naučnici pronašli dokaze da je život postajao na Marsu?
Foto: Profimedia

Teorija

Tech -
Nakon analiziranja retkih minerala na Zemlji, dr Stiven Raf i Džek Farmer sa Državnog univerziteta u Arizoni, sugerišu da su neobične naslage na površini Marsa napravili mikrobi, ako se ispostavi kao tačna, ova teorija, mogla bi da postane jedna od najznačajnijih u naučnoj istoriji.

Evidence that life once existed on Mars may have been discovered. http://ift.tt/1Qc91Nl via LimeGreenSea

Posted by World News Everyday on Wednesday, February 3, 2016

Kako se navodi na portalu "Smithsonian", istraživački proces počeo je 2009. godine kada je Nasin rover Spirit na Marsu pronašao neobične naslage opal silicijuma u krateru Gusev. Nakon detaljnog ispitivanja otkriveno je da se sastoji od malih izbočina u obliku karfiola, za šta nisu imali objašnjenje.

Naučnici pretpostavljaju da je krater Gusev, koji je danas suv i pust, nekada bio prekriven termalnim izvorima i gejzirima.

Source: Evidence of recent water flows on Mars: Scientists by ReutersNews on Rumble

Da bi dalje istražio, Raf je otputovao u pustinju Atakamu u Čileu, oblast koja je tolio suva, beživotna i na velikoj nadmorskoj visini da naučnici veruju da je ovo jedno od okruženja na Zemlji koje je najsličnije Marsu. U oblasti El Tatio, koja je puna gejzira, Raf je našao formacije silicijum-dioksida koje su po izgledu bile vrlo slične onim na Crvenoj planeti, odnosno koje su takođe sadržale izbočine nalik cvetu karfiola.

Uzorci ovog neobičnog minerala pronađeni su i u nacionalnom parku Jelouston na vulkanskom tlu Taupo, oblasti na Novom Zelandu. Na obe lokacije pronađeni su sićušni fosili koji nose sva obeležja antičkog mikrobiološkog sveta.

Ako su mikrobi stvorili ove formacije u Jeloustonu i na Novom Zelandu, onda je moguće da su to učinili i u Čileu. U tom slučaju je sasvim logičan zaključak da je isti scenario mogao da se dogodi na Marsu. Uprkos ovom otkriću, naučnici još daleko od konačnog zaključka.

Source: Mars Rover Opportunity celebrates 11-year anniversary by rumblestaff on Rumble

Nasin rover Kjurioziti istražuje površinu Marsa, a trenutno se nalazi suviše daleko od kratera Gusev, pa bi jedina prilika za podrobnije istraživanje minerala mogla da bude 2020. godina, kada novi, savremeniji rover Kjurioziti 2 bude bio lansiran na Crvenu planetu.

(Independent)