SVETSKI ŠAMPION PROTIV KOMPJUTERA: Južnokorejac siguran u pobedu nad mašinom u misaonoj igri
Foto: Profimedia

Veoma uzbudljiv duel

SVETSKI ŠAMPION PROTIV KOMPJUTERA: Južnokorejac siguran u pobedu nad mašinom u misaonoj igri

Tech -
Svetski šampion u drevnoj kineskoj misaonoj igri go, južnokorejac Li Sedol, rekao je da veruje u pobedu nad kompjuterskim programom "AlfaGo", programiranog od strane Gugla.

Go champion confident of victory against AILee Se-dol, a South Korean professional Go player who is ranked among the...

Posted by Yonhap News Agency on Monday, February 22, 2016

On je izjavio da ne bi isključio poraz da se meč protiv kompjuterskog programa održava naredne godine, ali da u martu ove veruje da će pobediti sa 5:0 ili 4:1.

Kompjuteri su poslednjih godina prevazišli ljude u drugim misaonim igrama, uključujući i šah, ali se igra go smatra kao najveći izazov za veštačku inteligenciju zbog svoje intuitivne prirode i složenosti.

Program "AlfaGo" je u oktobru prošle godine već pobedio profesionalnog igrača goa, a za to su stručnjaci predviđali da će biti potrebne decenije.

Go je misaona igra na tabli između dva igrača. Poreklo vodi iz Kine, gde se zove "vei ći". Igra je stara između tri i četiri hiljade godina, što je čini najstarijom igrom koja se i danas igra po neizmenjenim pravilima. Figure koje se zovu kamenovi, crne i bele boje, stavljaju se na preseke linija na tabli od 19 horizontalnih i 19 vertikalnih linija, a postoje i varijante različitih manjih tabli.

Partija počinje na praznoj tabli, a svaki igrač ima 180 figura. Kao teritorija računaju se sve presečene tačke, a vrednost svake je jedan poen.

Svaki kamen postavljen na tablu ima četiri susedna preseka koje igrači nazivaju slobode. Da bi neka grupa kamenova bila živa, mora da ima najmanje dva odvojena slobodna preseka koji se nazivaju oči.

Protivnički kamen je zarobljen i mora se skinuti sa table kada sve pozicije oko njega zauzme kamen (figura) suprotne boje.

Partija je završena kada je prostor među igračima podeljen. U takvoj situaciji nijedan igrač ne može da poveća svoj prostor, smanji protivnikov ili zarobi neki suparnički kamen. Cilj igrača je da sakupi što više okruženih preseka i protivnikovih figura.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track