icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

BRUKA: Fejsbuk vas prati i kad obrišete nalog!
Foto: Shutterstock

Neverovatna praksa na internetu

BRUKA: Fejsbuk vas prati i kad obrišete nalog!

Tech

Najpopularnija društvena mreža nastavlja da prikuplja podatke korisnika i kad prestanu da je koriste

Skandalozna prodaja privatnih podataka korisnika Fejsbuka kompaniji „Kembridž analitika“ dovela je do masovnog brisanja naloga na najpopularnijoj društvenoj mreži.


Međutim, čak i po uklanjanju profila na Fejsbuku, njegovi oglašivači i njegove vampirske aplikacije nastavljaju da prate ponašanje sada već bivših korisnika na internetu, tvrde stručnjaci.


Fejsbuk koristi delove koda, koji uključuju tagove, piksele i HTTP kolačiće, da prikuplja podatke i napravi digitalni profil osobe, piše britanski Dejli mejl. Kako objašnjavaju, svako korišćenje spoljnih aplikacija ostaje zabeleženo i one nastavljaju da skupljaju podatke. To je moguće jedino posebnim ručnim i pojedinačnim zabranama za koje većina korisnika nema vremena ili ne zna kako se to radi.

 

foto: Reuters


Glavna aplikacija sa pratećim prikuplja podatke o godinama, polu i uzrastu korisnika, ali i tome koje sajtove posećuju, šta ih zanima, gde se nalaze, sa kim se druže... Ona i dalje koristi Fejsbuk audience network da generiše oglase za korisnike, a u skladu sa potrebama oglašivača.


Sličan sistem praćenja korisnika imaju i „Epl“ i „Gugl“.


„Kembridž analitika“ je koristila profile 55 miliona korisnika Fejsbuka kako bi uticala na rezultate predsedničkih izbora u SAD 2016. godine. Čelnici Fejsbuka su prvo pokušali da spreče medije u objavljivanju ove priče, a onda su pet dana ćutali, da bi na kraju osnivač Mark Zakerberg rekao da su zloupotrebili poverenje korisnika i da se izvinjavaju zbog toga.

 

Kurir / E.K., Foto: Shutterstock, Reuters

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.