icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

BRUKA: Fejsbuk vas prati i kad obrišete nalog!
Foto: Shutterstock

Neverovatna praksa na internetu

BRUKA: Fejsbuk vas prati i kad obrišete nalog!

Tech

Najpopularnija društvena mreža nastavlja da prikuplja podatke korisnika i kad prestanu da je koriste

Skandalozna prodaja privatnih podataka korisnika Fejsbuka kompaniji „Kembridž analitika“ dovela je do masovnog brisanja naloga na najpopularnijoj društvenoj mreži.


Međutim, čak i po uklanjanju profila na Fejsbuku, njegovi oglašivači i njegove vampirske aplikacije nastavljaju da prate ponašanje sada već bivših korisnika na internetu, tvrde stručnjaci.


Fejsbuk koristi delove koda, koji uključuju tagove, piksele i HTTP kolačiće, da prikuplja podatke i napravi digitalni profil osobe, piše britanski Dejli mejl. Kako objašnjavaju, svako korišćenje spoljnih aplikacija ostaje zabeleženo i one nastavljaju da skupljaju podatke. To je moguće jedino posebnim ručnim i pojedinačnim zabranama za koje većina korisnika nema vremena ili ne zna kako se to radi.

 

foto: Reuters


Glavna aplikacija sa pratećim prikuplja podatke o godinama, polu i uzrastu korisnika, ali i tome koje sajtove posećuju, šta ih zanima, gde se nalaze, sa kim se druže... Ona i dalje koristi Fejsbuk audience network da generiše oglase za korisnike, a u skladu sa potrebama oglašivača.


Sličan sistem praćenja korisnika imaju i „Epl“ i „Gugl“.


„Kembridž analitika“ je koristila profile 55 miliona korisnika Fejsbuka kako bi uticala na rezultate predsedničkih izbora u SAD 2016. godine. Čelnici Fejsbuka su prvo pokušali da spreče medije u objavljivanju ove priče, a onda su pet dana ćutali, da bi na kraju osnivač Mark Zakerberg rekao da su zloupotrebili poverenje korisnika i da se izvinjavaju zbog toga.

 

Kurir / E.K., Foto: Shutterstock, Reuters

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...