Lenovo demantuje da je hteo da kupi Nokiju

Lenovo demantuje da je hteo da kupi Nokiju

Tech -
Na spekulacije da je za "Nokiju" zainteresovan bogati kineski "prosac", reagovala je berza hartija od vrednosti, pa su akcije "Nokije" porasle čak 17 odsto.

PEKING - Tokom ove nedelje internetom je prostrujala informacija da kineski proizvođač noutbukova "Lenovo" planira da kupi finsku "Nokiju".

U ulozi njenih potencijalnih kupaca su nedavno viđeni "Samsung" i "Majkrosoft", ali ništa takvo se ne priprema, rekao je predstavnik "Lenova" i vest okarakterisao kao vic.

Na spekulacije da je za "Nokiju" zainteresovan bogati kineski "prosac", reagovala je berza hartija od vrednosti, pa su akcije "Nokije" porasle čak 17 odsto.

Pre toga su prodavane za samo 1,63 dolara, što je njihov godišnji minimum.

To je motivisalo visoko pozicionirane menadžera kompanije da kupuju akcije svoje matične firme i kupili su ih ukupno milion.

Prvi čovek "Nokije" Stefen Elop investirao je u 275.000 akcija, čime je svoj udeo povećao na 425.000.

To je, zajedno sa spekulacijima da se "Lenovo" priprema da je preuzme, rezultiralo povećanjem cene "Nokije" na 2,60 dolara po akciji.

Dok je predstavnik "Nokije" famu o mogućoj prodaji odbio da komentariše, direktor "Lenova" za region EMEA (Evropa, Bliski istok, Afrika) Đanfranko Lanci odlučno je demantovao spekulacije i nazvao ih vicem.

"Nokija" je bila dugo na čelu i činilo se da je njenu poziciju prvaka mobilnog biznisa nemoguće uzdrmati. Međutim, to odavno ne važi. Trenutno proizvođač nastoji da plasira niz pametnih telefona "lumia" sa sistemom "vindouz foun" (Windows Phone). U drugom tromesečju prodala ih je u celom svetu četiri miliona što je dvostruko više nego u prvom.

Ukupni broj prodatih "smartfouna" je ipak pao, "Nokija" je uspela da ih proda 10,2 miliona, dok je u prvom tromesečju to bilo 11,9 miliona. Pad na godišnjem nivou je još izrazitiji, u drugom tromesečju 2011. "Nokija" je prodala 16,7 miliona pametnih telefona.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track