IZ METE PONUDILI NOVI, SMANJENI IZNOS PRETPLATE ZA INSTAGRAM I FEJSBUK: Ovo je cifra koju će tražiti korisnicima mesečno
Foto: Shutterstock

Zabrinutost?

IZ METE PONUDILI NOVI, SMANJENI IZNOS PRETPLATE ZA INSTAGRAM I FEJSBUK: Ovo je cifra koju će tražiti korisnicima mesečno

Tech -

Meta Platforms je ponudio da skoro prepolovi svoju mesečnu pretplatu za Facebook i Instagram na 5,99 evra sa 9,99 evra, rekao je u utorak viši izvršni direktor Mete, što je potez koji ima za cilj da se pozabavi zabrinutošću i regulatora privatnosti i antimonopolskih regulatora.

Ovaj potez je usledio usred sve veće kritike aktivista za zaštitu privatnosti i potrošačkih grupa o Metinoj usluzi pretplate bez reklama koja je pokrenuta u Evropi u novembru, za koju kritičari kažu da zahteva od korisnika da plate naknadu kako bi osigurali svoju privatnost.

Meta je pokrenula uslugu da bi bila u skladu sa Zakonom o digitalnim tržištima (DMA) koji ograničava njenu sposobnost da personalizuje oglase za korisnike bez njihovog pristanka, što šteti njenom glavnom izvoru prihoda.

Evropska Unija, DMA
foto: Shutterstock

Kompanija je saopštila da model naknade nastoji da uravnoteži konfliktne zahteve između zakona EU o privatnosti i novog tehničkog pravila DMA.

„Želeli smo da ubrzamo taj proces već neko vreme jer moramo da dođemo do stabilnog stanja... pa smo ponudili da spustimo cenu sa 9,99 na 5,99 za pojedinačni račun i 4 evra za sve dodatne naloge“, advokat Meta Tim Lamb je rekao na saslušanju Evropske komisije.

„To je daleko najniži deo raspona koji bi svaki razuman čovek trebalo da plati za usluge ovog kvaliteta, i mislim da je to ozbiljna ponuda. U ovom trenutku postoji regulatorna nesigurnost i mora se brzo smiriti.“, rekao je on.

Meta
foto: Shutterstock

Celodnevno saslušanje ima za cilj da pruži Meta korisnicima i trećim stranama priliku da traže jasnoću o tome kako je u skladu sa DMA.

Meta je ranije ove godine dala smanjenu ponudu regulatorima i sada je u pregovorima sa departmentom za zaštitu podataka, posebno irskim nadzorom, o tom pitanju.

Korisnici, koji pristanu na praćenje, dobijaju besplatnu uslugu koja se finansira prihodima od oglašavanja. Kompanije rizikuju novčane kazne od čak 10% svog godišnjeg globalnog prometa zbog kršenja DMA.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track