Korisnici upozoreni na YouTube sadržaj: Nikad ne otvarajte linkove ispod ovakvih videa!
Foto: Shutterstock

malver u opisima videa česta pojava

Korisnici upozoreni na YouTube sadržaj: Nikad ne otvarajte linkove ispod ovakvih videa!

Tech -

Proofpoint je upozorio korisnike računara da ne nasedaju na pokušaje prevare da kliknu na linkove u opisima video snimaka na YouTubu.

Stručnjaci ove kompanije upozorili su da se malveri, uključujući Vidar, StealC i Lumma Stealer, na ovaj način isporučuju preko platforme. Malveri su sakriveni u piratskom softveru i krekovima za video igre i isporučuju se zajedno sa sadržajem koji izgleda legitimno.

„Video snimci treba da pokažu korisniku kako da besplatno preuzme softver ili nadogradi video igre, ali link u opisima videa vodi do malvera“, objasnio je Proofpoint.

Youtube
foto: Shutterstock

„Mnogi od naloga koji hostuju zlonamerne video snimke izgleda da su kompromitovani ili na drugi način preuzeti od legitimnih korisnika, ali istraživači su takođe primetili naloge koje su kreirali i kontrolisali hakeri koji su aktivni samo nekoliko sati, kreirani isključivo za isporuku malvera.“

Proofpoint je obavestio YouTube o više o dvadesetak naloga i video snimaka čija je svrha širenje malvera na ovaj način, posle čega su oni uklonjeni sa platforme.

Mnoge igre koje se koriste kao mamci namerno su izabrane jer su popularne među decom, rekao je Proofpoint, ukazujući da napadači pokušavaju da prevare one za koje veruju da su najmanje oprezni i da ih je najlakše prevariti.

Youtube
foto: Shutterstock

Moguće je da su napadači koristili botove da povećaju broj pregleda za ove videe, kako bi izgledali legitimnije.

Proofpoint nije mogao da poveže ovu kampanju sa određenom grupom napadača.

Tehnike koje se koriste su slične, uključujući korišćenje opisa videa sa linkovima koji vode do malvera i uputstava za isključivanje antivirusnog programa, kao i korišćenje fajlova slične veličine.

Na osnovu sličnosti video sadržaja, malvera i metoda prevare, Proofpoint procenjuje da napadači „dosledno ciljaju na korisnike koji nisu preduzeća“.

Izvor: Informacija/Kurir/Darko Mulic

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track