NETFLIX ODLUČIO: Možda i najvažniju stvar kriće od javnosti!
Investitori Netflix-a godinama su brinuli o jednoj stvari više od svega: Go-go rastu, koji su merili brojem pretplatnika koje je kompanija za striming prijavila.
Počevši od sledeće godine, Netflix će prestati da redovno objavljuje statistiku pretplatnika, saopštila je kompanija. Umesto toga, navodi se u pismu investitora, „najaviće glavne prekretnice za pretplatnike kada ih pređu“.
To je velika promena u načinu na koji kompanija komunicira sa Wall Street-om. I to dolazi istog dana kada je kompanija najavila ogromno povećanje broja pretplatnika: Netflix je rekao da je dodao 9,3 miliona korisnika koji plaćaju u poslednjem kvartalu — oko 4 miliona više od prosečne prognoze sa Wall Street-a.
Šta je razlog za promenu?
Netflix kaže da je to zato što više ne misli da je rast pretplatnika dobar način da se razume napredak kompanije – nešto što već neko vreme govori u svojim pismima investitorima.
"U našim ranim danima, kada smo imali malo prihoda ili profita, rast članstva je bio snažan pokazatelj našeg budućeg potencijala. Ali sada generišemo veoma značajan profit i slobodan novčani tok (FCF). Takođe razvijamo nove tokove prihoda kao što su oglašavanje i naše dodatne funkcije za članove, tako da su članstva samo jedna komponenta našeg rasta. Pored toga, kako smo razvili naše cene i planove sa jednog na više nivoa sa različitim cenama u zavisnosti od zemlje, svako dodatno plaćeno članstvo ima veoma različit uticaj na poslovanje."
Da bi tu tačku progurao, prošle godine je Netflix prestao da daje kvartalne smernice o rastu pretplatnika. Ali analitičari su ipak kreirali sopstvene procene. Ali počevši od prvog kvartala sledeće godine, sve će se zaustaviti.
Akcije Netflix-a su malo u padu nakon vesti — što bi jednostavno mogla biti reakcija na činjenicu da su akcije Netflix-a bile upitne već neko vreme, tako da čak ni "veliki" brojevi nisu dovoljni da zadive investitore trenutno.
Hoće li Netflix moći da napreduje u budućnosti?
Ali takođe je razumljivo ako investitori misle da će Netflix prestati da pruža brojeve pretplatnika jer brojevi neće biti tako impresivni u budućnosti.
Što je zapravo glavno pitanje o Netflix-u već dugo vremena: Koliko velika kompanija može postati?
Danas Netflix ima skoro 270 miliona plaćenih pretplatnika širom sveta, što ga čini mnogo, mnogo većim od svojih vršnjaka. Ali poslednjih nekoliko godina, investitori su se pitali da li Netflix možda odugovlači - ili zbog konkurencije poput Diznija, ili zato što jednostavno ne postoji toliko ljudi zainteresovanih da plate video snimke.
Zato je Netflix-ovo priznanje da je izgubio milion pretplatnika pre dve godine potreslo ceo svet medija i navelo je da se svi pitaju – da li je to problem Netflix-a ili problem striminga?
Od tada, investitori su prestali da govore potencijalnim Netflix-ovim rivalima da rastu po svaku cenu, i počeli su da ih teraju da brinu o profitu, a ne o broju pretplatnika.
Netflix sada izgleda dobro pripremljen i nastavlja sa tom odlukom, nakon što je godinama trošio novac dok je gradio svoje poslovanje sa strimingom, sada je konstantno profitabilan - u ovom kvartalu je zaradio zapanjujuće 2,3 milijarde dolara na prihodu od 9,4 milijarde dolara.
VUČIĆ NA SVEČANOSTI POVODOM OBELEŽAVANJA 30 GODINA SAVEZA VOJVOĐANSKIH MAĐARA: Danas nemamo veće prijatelje! Srbija je druga najbrže rastuća ekonomija