GEJMERI TREBA OVO DA ZNAJU: Šta je NVIDIA Reflex i treba li ga omogućiti?
Kada je reč o preciznosti u video igricama, postoji jedan faktor koji je verovatno važniji od bilo kog drugog: kašnjenje unosa. Jednostavnije rečeno, ovo je koliko vremena je potrebno igri da odgovori na vaše komande, a u savršenom svetu, to bi trebalo da bude - ili barem osećaj - trenutno. Ali u praksi?
Od loše kodirane igre do obrade slike na vašem televizoru do kašnjenja uvedenog pokretanjem vaše konzole ili računara preko zvučne trake ili AV prijemnika - sve ovo može usporiti vaše ulaze.
Proizvođači televizora su pokušali da pomognu sa automatski otkrivenim režimima igara koji se fokusiraju na performanse u odnosu na obradu slike, ali to rešava samo jedan problem, a ne sve potencijalne prepreke.
NVIDIA ima rešenje. Generalno se smatra vodećim u industriji grafičkih kartica, NVIDIA je u septembru 2021. pojačala skup alata, NVIDIA Reflex, koji su dizajnirani da urade sve što je moguće da smanje ulazno kašnjenje, a istovremeno ga i mere, a sve u cilju optimizacije konkurentnog igranja igara.
Konkretno, NVIDIA ima poseban SDK koji programeri koriste da uvedu Reflex funkcije u svoje igre, sa kompatibilnom listom na vrhu od 100 naslova u januaru 2024. Sa odgovarajućom grafičkom karticom, monitorom i igricom, vaša igra treba da postane osetljivija, a takođe pružanje jednostavnih alata za bolje razumevanje koliko je kašnjenja vaš sistem uveo i koliko se to može ispraviti.
DA LI TREBA DA OMOGUĆITI NVIDIA REFLEX?
Ako već imate tri sastojka potrebna da NVIDIA Reflex radi - kompatibilnu igru, grafičku karticu i monitor - onda izgleda da nema razloga da ga ne uključite. Ovo pitanje se redovno postavlja na forumima za igre, uključujući i Reddit, a odgovori su generalno neodoljivi kada se kaže da Reflex treba da bude uključen.
U jednoj diskusiji u maju 2024. došlo je do nekih neslaganja oko toga da li ima smisla uključiti ga u igrama za jednog igrača, iako u zavisnosti od različitih upozorenja: Jedan korisnik je rekao da bi trebalo da se uključi pomoću tastature i miša, ali ne i pomoću kontrolera u stilu konzole, a drugi je smatrao da je čak i to specifično za igru. Drugi se nisu složili oko opšteg pitanja, a neki su primetili da uglavnom pomaže lokalno.
Međutim, ako ste pažljivo čitali, možda ste primetili nešto pomalo radoznalo: da stalno govorimo da morate da ga uključite. U novembru 2022., jedan korisnik NVIDIA subreddit-a postavio je povezano pitanje grupi: Ako je NVIDIA Reflex tako dobar, zašto nije podrazumevano omogućen?
Čini se da je većina komentatora ovo pitanje protumačila kao zašto Reflex nije podrazumevano omogućen u celosti, jer je više odgovora bilo „jer igra treba da ga podržava“. Bez obzira na to, opšti konsenzus je bio da postoji dovoljna verovatnoća negativnih ili uočenih negativnih reakcija - kao što je nešto niža brzina kadrova - da su NVIDIA i programeri igara izabrali da to podrazumevano izostave za svaki slučaj.
KAKO TAČNO FUNKCIONIŠE NVIDIA REFLEX I DA LI AMD IMA SLIČAN PROIZVOD?
Lansiranje NVIDIA Reflex-a uključivalo je izdavanje SDK-a sa kojim bi programeri igara mogli da rade kako bi otvorili nova podešavanja za igrače kako bi mogli da smanje kašnjenje u scenama u kojima GPU radi posebno naporno. Ovo uključuje Reflex automatski režim niske latencije (skraćeno ALLM), za koji NVIDIA kaže da može pomoći ne samo u odzivu i preciznosti ciljanja, već i da vidite da se neprijateljski likovi pojavljuju ranije kako biste mogli brže da reagujete.
Pored toga, na ekranima kompatibilnim sa G-SINC od 360 Hz, postoji analizator kašnjenja sistema, koji meri kašnjenje na načine koji ranije nisu bili mogući bez kamere koja košta hiljade dolara. Funkcioniše dodavanjem USB veze između računara i monitora koja, u kombinaciji sa omogućavanjem da izaberete gde će se videti očekivana radnja, analizira koliko vremena prođe između unosa i gorepomenute radnje.
Ako ste već investirali u grafičku karticu na duge staze i ona koristi GPU iz AMD-a, glavnog rivala NVIDIA-e, onda ne treba da brinete. AMD, u stvari, ima svoj NVIDIA Reflex pandan, koji naziva Radeon Anti-Lag.
S jedne strane, može se tvrditi da je Radeon Anti-Lag superioran u smislu da je implementiran na nivou GPU-a i da ne zahteva od programera da ga integrišu. Međutim, to ne funkcioniše uvek i ne pomaže kod kašnjenja koje uvodi CPU, već samo GPU, pa se čini da je sofisticiraniji pristup NVIDIA-e bolji izbor.
VUČIĆ NA SVEČANOSTI POVODOM OBELEŽAVANJA 30 GODINA SAVEZA VOJVOĐANSKIH MAĐARA: Danas nemamo veće prijatelje! Srbija je druga najbrže rastuća ekonomija