Kada je reč o preciznosti u video igricama, postoji jedan faktor koji je verovatno važniji od bilo kog drugog: kašnjenje unosa. Jednostavnije rečeno, ovo je koliko vremena je potrebno igri da odgovori na vaše komande, a u savršenom svetu, to bi trebalo da bude - ili barem osećaj - trenutno. Ali u praksi?

Od loše kodirane igre do obrade slike na vašem televizoru do kašnjenja uvedenog pokretanjem vaše konzole ili računara preko zvučne trake ili AV prijemnika - sve ovo može usporiti vaše ulaze.

shutterstock-nvidia-2.jpg
Shutterstock 

Proizvođači televizora su pokušali da pomognu sa automatski otkrivenim režimima igara koji se fokusiraju na performanse u odnosu na obradu slike, ali to rešava samo jedan problem, a ne sve potencijalne prepreke.

NVIDIA ima rešenje. Generalno se smatra vodećim u industriji grafičkih kartica, NVIDIA je u septembru 2021. pojačala skup alata, NVIDIA Reflex, koji su dizajnirani da urade sve što je moguće da smanje ulazno kašnjenje, a istovremeno ga i mere, a sve u cilju optimizacije konkurentnog igranja igara.

shutterstock-graphic-cards-3.jpg
Shutterstock 

Konkretno, NVIDIA ima poseban SDK koji programeri koriste da uvedu Reflex funkcije u svoje igre, sa kompatibilnom listom na vrhu od 100 naslova u januaru 2024. Sa odgovarajućom grafičkom karticom, monitorom i igricom, vaša igra treba da postane osetljivija, a takođe pružanje jednostavnih alata za bolje razumevanje koliko je kašnjenja vaš sistem uveo i koliko se to može ispraviti.

DA LI TREBA DA OMOGUĆITI NVIDIA REFLEX?

Ako već imate tri sastojka potrebna da NVIDIA Reflex radi - kompatibilnu igru, grafičku karticu i monitor - onda izgleda da nema razloga da ga ne uključite. Ovo pitanje se redovno postavlja na forumima za igre, uključujući i Reddit, a odgovori su generalno neodoljivi kada se kaže da Reflex treba da bude uključen.

U jednoj diskusiji u maju 2024. došlo je do nekih neslaganja oko toga da li ima smisla uključiti ga u igrama za jednog igrača, iako u zavisnosti od različitih upozorenja: Jedan korisnik je rekao da bi trebalo da se uključi pomoću tastature i miša, ali ne i pomoću kontrolera u stilu konzole, a drugi je smatrao da je čak i to specifično za igru. Drugi se nisu složili oko opšteg pitanja, a neki su primetili da uglavnom pomaže lokalno.

shutterstock-1557768554.jpg
Shutterstock 

Međutim, ako ste pažljivo čitali, možda ste primetili nešto pomalo radoznalo: da stalno govorimo da morate da ga uključite. U novembru 2022., jedan korisnik NVIDIA subreddit-a postavio je povezano pitanje grupi: Ako je NVIDIA Reflex tako dobar, zašto nije podrazumevano omogućen?

Čini se da je većina komentatora ovo pitanje protumačila kao zašto Reflex nije podrazumevano omogućen u celosti, jer je više odgovora bilo „jer igra treba da ga podržava“. Bez obzira na to, opšti konsenzus je bio da postoji dovoljna verovatnoća negativnih ili uočenih negativnih reakcija - kao što je nešto niža brzina kadrova - da su NVIDIA i programeri igara izabrali da to podrazumevano izostave za svaki slučaj.

shutterstock-graphic-cards-4.jpg
Shutterstock 

KAKO TAČNO FUNKCIONIŠE NVIDIA REFLEX I DA LI AMD IMA SLIČAN PROIZVOD?

Lansiranje NVIDIA Reflex-a uključivalo je izdavanje SDK-a sa kojim bi programeri igara mogli da rade kako bi otvorili nova podešavanja za igrače kako bi mogli da smanje kašnjenje u scenama u kojima GPU radi posebno naporno. Ovo uključuje Reflex automatski režim niske latencije (skraćeno ALLM), za koji NVIDIA kaže da može pomoći ne samo u odzivu i preciznosti ciljanja, već i da vidite da se neprijateljski likovi pojavljuju ranije kako biste mogli brže da reagujete.

Pored toga, na ekranima kompatibilnim sa G-SINC od 360 Hz, postoji analizator kašnjenja sistema, koji meri kašnjenje na načine koji ranije nisu bili mogući bez kamere koja košta hiljade dolara. Funkcioniše dodavanjem USB veze između računara i monitora koja, u kombinaciji sa omogućavanjem da izaberete gde će se videti očekivana radnja, analizira koliko vremena prođe između unosa i gorepomenute radnje.

shutterstock-2250807003.jpg
Shutterstock 

Ako ste već investirali u grafičku karticu na duge staze i ona koristi GPU iz AMD-a, glavnog rivala NVIDIA-e, onda ne treba da brinete. AMD, u stvari, ima svoj NVIDIA Reflex pandan, koji naziva Radeon Anti-Lag.

S jedne strane, može se tvrditi da je Radeon Anti-Lag superioran u smislu da je implementiran na nivou GPU-a i da ne zahteva od programera da ga integrišu. Međutim, to ne funkcioniše uvek i ne pomaže kod kašnjenja koje uvodi CPU, već samo GPU, pa se čini da je sofisticiraniji pristup NVIDIA-e bolji izbor.