Naučnici: Tajna o kojoj moramo da ćutimo

NASA

Naučnici: Tajna o kojoj moramo da ćutimo

Tech -
Naučnicima tajnu je zapravo je otkrila labaratorija SAM, koja uz NASA- in rover “ Kjuriositi” krstari Marsom i istražuje ovu planetu

VAŠINGTON – Naučnici NASA nalaze se na velikim mukama jer su na pragu važnog otkrića, ali moraju da ćute o tome i zabranjeno im je da o tome obaveste javnost.Tu tajnu zapravo je otkrila labaratorija SAM, koja uz NASA- in rover “ Kjuriositi” krstari Marsom i istražuje ovu planetu.

Zadatak mobilne labaratorije SAM je da do detalja objasni o kakvom je tlu reč na Marsu, a upravo ova labaratorija svakodnevno šalje gomilu neverovatnih podataka na zemlju, pa će ime koje neodoljivo podseća na skraćenicu za protivvazdušne sisteme ući u istoriju.“Ovo je podatak koji će se naći u istorijskim knjigama”, tvrdi Džon Grocinger, glavni NASA-in istraživač u misiji ispitivanja Marsa uz pomoć rovera “Kjuriosti”. On je objasnio da su na pragu epohalnog otkrića, ali zbog predostrožnosti još ne žele da objave o čemu je reč.

“SAM nam šalje podatke dok sada sedimo ovde i razgovaramo, i oni su sve interesantniji”, bilo je sve što je otkrio Grocinger.

Prema njegovim rečima, glavni razlog je sigurnost, jer su se načnici u ovoj misiji već nekoliko puta opekli želeći prvi da objave nove informacije sa crvene planete. Jedan od tih slučajeva bio je ispitivanje uzorka metana na Marsu, na koji je SAM naišao, a koji bi ukazao na prisustvo nama sličnih živih organizama.

“Znali smo od početka da je moguće da je letelica malu količinu metana donela sa Floride. Zato smo želei da ponovimo istraživanje sa drugim uzrokom”, kazao je Grocinger. Međutim, sledeće ispitivanje pokazalo je da od metana ipak nema ni traga.