Amazon i Gugl veliki gubitnici na brend listi

Istraživanje

Amazon i Gugl veliki gubitnici na brend listi

Tech -
Godišnja rang lista kompanija koje su imale najveći pozitivni ili negativni uticaj na reputaciju svog brenda, pokazala je da je Amazon izgubio prvo mesto iz 2011. godine i pao na treće, dok je Gugl ispao iz prvih deset brendova u Britaniji

LONDON- Starbaks, Amazon i Gugl su među najoštećenijim brendovima u 2012. godini u Velikoj Britaniji, a razlog velikog pada je medijska bitka koju su, očigledno izgubili zbog izbegavanja plaćanja poreza.Godišnja rang lista kompanija koje su imale najveći pozitivni ili negativni uticaj na reputaciju svog brenda, pokazala je da je Amazon izgubio prvo mesto iz 2011. godine i pao na treće, dok je Gugl ispao iz prvih deset brendova u Britaniji, objavio je Gardijan.Lista je sačinjenja na osnovu ankete sprovedene među više od 2.000 ispitanika, a na osnovu njihovih mišljenja o određenim brendovima, formiranim na osnovu medijske i makretinške kampanje.Na prvom mestu "pozitivne" liste za 2012. godinu nalazi se Bi-Bi-Si iPlayer (BBC) sa skorom od 30 poena, prati ga robna kuća "Džon Luis" (John Lewis) sa 24.6 i Amazon na trećem mestu sa 24.1 poena.Na listi se od 4. do 9. mesta nalaze i "Stručnjak za novčane transakcije" (Money Saving Expert), robna marka Mark i Spenser (Marks & Spencer), Epl Ajped (Apple iPad), lanac supermarketa Sejnsburi (Sainsbury"s), sajt Bi-Bi-Sija (bbc.co.uk) i Samsung.Amazon je imao skor od 32.1 poena prošle godine, tako da osam poena manje ove godine statistički predstavlja veliki pad za njih. Po oceni stručnjaka, pad je prouzrokovan nedavnim javnim debatama oko izbegavanja plaćanja poreza.Iako su i Amazon i Gugl takođe bili optuženi da su koristili ofšor taktike kako bi smanjili svoje poreske račune, na početku je samo Starbaks pretrpeo štetu zbog objavljivanja da je za 14 godina platio samo 8.6 miliona funti poreza na dobit korporacije.Prošle godine Gugl je zavrrsio na četvrtom mestu, sa skorom od 26.7 poena, ali je ove godine doživeo pad od 15 poena, čime je ispao sa top deset liste najačih brendova. Dodatni razlog je kontroverzna odluka Gugla da promeni svoju politiku privatnosti.Reputacija kompanije Epl je takođe doživela udar, zbog nezadovoljstva novim softverom, kasnim lansiranjem "Ajfona 5", kao i dugotrajnim pravnim borbama sa rivalom Samsungom. U odnosu na 2011. godinu kada se nalazio na šestom mestu sa skorom od 24.6, pao je na 15 poena u 2012.Eplov Ajped je individualno prošao dobro sa 20.2 poena zahvaljujući lansiranju novog "Ajped minija".Bi-Bi-Si je takođe doživeo udar zbog skandala sa voditeljom Džimijem Sevilom, mada je korporacijsk brend, generalno, zadržao jak skor na listi zahvaljujući prenosima dijamantske godišnjice britanske kraljice Elizabete, i Olimpijskih igara u Londonu.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track