VOSTOK: Rusi pronašli novu bakteriju u jezeru

Antarktik

VOSTOK: Rusi pronašli novu bakteriju u jezeru

Tech -

MOSKVA - Ruski istraživači pronašli su novu bakteriju u vodi jezera Vostok ispod ledene kape Antarktika, a pretpostavlja se da bi otkriće moglo da pruži do sada nezamisliv uvid u istoriju planete, prenosi danas Raša tudej (Rušia today).

Bakterija je pronađena u sloju leda debelom četiri kilometra gde se pretpostavlja da je bila čak 20 miliona godina.

Ruski tim je ranije saopštio da su posle 20 godina rada, uspeli da prokopaju četiri kilometra leda i dođu do površine jezera Vostok koje je milionima godina ležalo nedirnuto ispod leda.

Uzorci vode u kojoj je pronađena bakterija uzeti su u maju 2012, a razultati su pokazali da se radi o do sada nepoznatom soju bakterija. Pre ovog otkrića, naučnici su znali samo za jednu vrstu bakterija koje mogu da žive pod istim uslovima.Svi uzorci vode biće dovezeni u maju u Sankt Petersburg, u Institut za nuklearnu fiziku.

Uzorke prenosi istraživački brod "Akademik Fjodorov" koji trenutno boravi na Antarktiku.

Pre ovog otkrića ruski istraživači izjavili su: "Očekujemo da ovde nađemo život kakav ne postoji nigde drugdje na Zemlji", rekao je tada AFP-u Sergej Bulat, molekularni biolog sa peterburškog Instituta za nuklearnu fiziku.

"Ukoliko ima života, to će biti oblik do sada nepoznat nauci. U tom slučaju govorićemo o suštinskom otkriću i novoj stranici u našem razumijevanju života", dodao je on.

Stručnjak za geologiju i mineralogiju sa Moskovskog državnog univerziteta Vladimir Sivorotkin rekao je da su naučnici zapravo otkrili "novu temu nauke, kakvu do sada niko nije video".