GUGL ČISTKA: Direktorka za privatnost napušta položaj
Foto: Youtube.com

Adio

GUGL ČISTKA: Direktorka za privatnost napušta položaj

Tech -
Alma Vajten direktorka zadužena za privatnost korisnika napušta položaj, a njen odlazak sa funkcije dolazi posle brojnih katastrofalnih grešaka

Alma Vajten, direktorka odeljka za privatnost u kompaniji Gugl, napustiće svoj položaj u kompaniji posle tri godine provedene na toj funkciji, ostavljajući iza sebe teško nasleđe kada je reč o privatnosti korisnika servisa kompanije. Vajtenova je na ovoj funkciji od 2010. godine. Ona je upravljala kormilom dok je kompanija prolazila kroz period koji su obeležili ozbiljni skandali i kontraverze u vezi privatnosti korisnika. Nju će na funkciji koju je do sada obavljala u junu zameniti inženjer softvera Lorens Ju, koji je zaposlen u sedištu kompanije u Kaliforniji.

Iako se Gugl javno zahvalio Vajtenovoj zbog toga što je "mnogo uradila na poboljšanju proizvoda kompanije i zaštiti korisnika", njen odlazak sa funkcije dolazi posle brojnih katastrofalnih grešaka, od kojih je jedna od najozbiljnijih ona u vezi prikupljanja podataka kompanijskim namenskim automobilima za Gugl "Steet View" koji su snimali fotografije sa ulica širom sveta, prikupljajući greškom privatne podatke sa nezaštićenih Vaj-Faj mreža.

Vajten je u kompaniji zaposlena već deceniju, pa iako je javnosti poznata tek od pre nekoliko godina, ona je za privatnost u inženjerskom timu kompanija zadužena znatno duže.

Vajten je bila na čelu odeljka kompanije zaduženog za privatnost i kada je kompanija donela odluku da objedini 70 različitih politika privatnosti Guglovih servisa u jednu, što je dovelo do burnih reakcija stručne javnosti i korisnika koji nisu imali mnogo izbora do da se povinuju odluci kompanije koja je stupila na snagu 1. marta prošle godine.

Kritičari smatraju da se Guglova politika privatnosti nije promenila na bolje tokom mandata Alme Vajten, i da bi kompanija trebalo da imenuje nekog ko će se starati o privatnosti korisnika. Posao direktora, koji je obavljala Alma Vajten, je da sačuva kompaniju od problema koji su u vezi privatnosti, a ne da štiti privatnost korisnika. Kompanija nema ombudsmana za privatnost korisnika, a možda bi trebalo da ga ima, smatraju stručnjaci.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track