TINEJDŽERI NA FEJSU: Nemarni prema privatnim podacima!
Foto: Facebook.com

Neodgovornost

TINEJDŽERI NA FEJSU: Nemarni prema privatnim podacima!

Tech -
Uprkos slabljenju entuzijazma tinejdžera za Fejsbuk, sajt je i dalje mesto na kome se odvija značajan deo druženja dece koja se nehajno ponašaju prema privatnim podacima koje objavljuju na svojim profilima

Tinejdžeri više nego ikada objavljuju privatne podatke na društvenim mrežama, bez razmišljanja o posledicama, pokazuje najnovije istraživanje "Pew Foundation". Deca olako objavljuju brojeve telefona, fotografije i druge privatne podatke na Fejsbuku.

Deca sve više vremena porovode na Fejsbuku i Tviteru, iako postoje dokazi da su društvene mreže dostigle vrhunac još pre dve godine, s obzirom da se broj tinejdžera koji svakodnevno posećuju Fejsbukov sajt nije promenio od 2011. godine. Entuzijazam kada je u pitanju Fejsbuk među tinejdžerima slabi, a mladima se ne dopada sve veći broj odraslih na sajtu kao i dosadni prijatelji koji objavljuju apsolutno sve.

Ipak, uprkos slabljenju entuzijazma tinejdžera za Fejsbuk, sajt je i dalje mesto na kome se odvija značajan deo druženja dece koja se nehajno ponašaju prema privatnim podacima koje objavljuju na svojim profilima.

Prema podacima koje je objavila "Pew Foundation", 91 odsto dece objavljuje svoje fotografije na Fejsbuku, 71 odsto objavljuje naziv škole, 71 odsto objavljuje grad u kome živi, 53 odsto objavljuje svoje email adrese, 20 odsto svoje brojeve telefona, 82 odsto objavljuje svoj datum rođenja, 62 odsto status veze a 24 odsto objavljuje svoje privatne video snimke.

Trećina ispitanika (33 odsto) je priznala da su prijatelji na Fejsbuku sa ljudima koje ne poznaju, a jedan od šest učesnika u istraživanju je imao neprijatno iskustvo susreta na internetu sa “čudnim neznancem”.

Roditelji i dalje strahuju od susreta svoje dece sa nepoznatim ljudima, samo što je sada verovatnije da bi to mogao biti nervozni stranac ispred veb kamere, nego neko slatkorečiv ko će detetu na primer ponuditi prevoz do škole.

Jedan od četiri roditelja iskazao je zabrinutost zbog toga što oglašivači imaju pristup privatnim podacima dece.

Ipak, utešno je otkriće da je polovina tinejdžera u nekom trenutku odlučila da ne objavi nešto što bi moglo izgledati loše u budućnosti, a samo 4 odsto mladih ispitanika je reklo da im je nešto što su objavili prouzrokovalo lične i porodične probleme.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track