Kvantni procesi u mozgu stvorili su ljudsku svest!
Foto: Shutter.

USPEH - Otkrivena najveća tajna?

Kvantni procesi u mozgu stvorili su ljudsku svest!

Tech -

NJUJORK - Odgonetnuta najveća tajna ljudskog postojanja?Ljudski mozak funkcioniše kao kvantni kompjuter i to je jedino objašnjenje za postojanje svesti, tvrde fizičar sa Oksforda Rodžer Penrouz i anesteziolog univerziteta u Arizoni Stjuart Hamerof.Ova ideja privlačna je mnogim naučnicima jer neuronauka nije još uspela da objasni postojanje svesti. Penrouz i Jamerof razvili su teorije nezavisno jedan od drugog, ali sarađivali su ranih devedesetih, kad su razvili model orkestrirane objektivne redukcije (Orch OR).Privlačna teorijaRad Rodžera Penrouza zasniva se na interpretaciji teoreme nedovršenosti matematičara Kurta Godela, koji je tvrdio da pojedini rezultati ne mogu biti dokazani klasičnim algoritmima. Penrouz tvrdi da matematičari mogu da dokažu Godelove „nedokazive“ rezultate i zato ljudski mozak ne može da bude opisan kao tipičan kompjuter. Umesto toga, da bi postigao te rezultate, mozak mora da koristi kvantnu mehaniku.Ipak, on nije imao predstavu kako se to dešava. Hamerof je pročitao njegov rad i pretpostavio da su male vlaknaste strukture koje pružaju strukturalnu podršku ćelijama, nazvane mikrocevčice, te koje su sposobne za kvantno računanje.

SkepsaZahvaljujući tome što mogu da prelaze iz stanja verovatnoće u stanje stvarnosti, mikrocevčice u jednoj nervnoj ćeliji mogu da se povežu s mikrocevčicom u drugoj. Električne veze među njima dozvoljavaju elektronima da idu iz jednog dela mozga u drugi, što dovodi do nervnih aktivnosti koje nazivamo svest, tvrdi Hamerof.Ipak, njihov model još nije eksperimentalno dokazan, pa mnogi naučnici tvrde da, samim tim, ne mora ni da bude tačan.

Prekratki procesiMaks Tegmark, fizičar sa MIT, ispitivao je kvantne procese u mozgu i otkrio da kvantno stanje u njemu traje prekratko da bi moglo dovesti do značajnih moždanih procesa.- Mnogi smatraju da su svest, zato što je tajanstvena, i kvantna mehanika, koja je takođe takva, sigurno povezane - rekao je Tegmark.