SENZACIONALNO: Neandertalci  su nas učili da pravimo oruđe

Novo antropološko saznanje

SENZACIONALNO: Neandertalci su nas učili da pravimo oruđe

Tech -
Kao u školi najbliži rođaci savremenog čoveka bili su prvi koji su koristili oruđe od kostiju, ami smo izgleda ovo znanje pokupili od njih

LAJPCIG - Pokupili smo znanje od njih, a onda smo ih istrebili!Neandertalci su tvorci najstarijeg poznatog oruđa i oružja od kostiju pronađenog u Evropi, a naša vrsta je verovatno od njih naučila kako da to pravi, tvrde naučnici.Iste alatkeNeandertalci su područje Evrope i Azije naselili pre oko 600.000 godina, a počeli su da nestaju pre oko 40.000 godina, baš u vreme kad su savremeni ljudi počeli da se šire. Ovo je navelo naučnike na pretpostavku da smo mi istrebili naše rođake, što se danas smatra i više nego plauzibilnom hipotezom.Neandertalci su pravili oruđa slično onom koje su pravili ljudi, i to u isto vreme (ukrasi za telo i mala sečiva), što je već bilo poznato. Sada je, međutim, otkriveno da su neandertalci sve ovo pravili pre nego što su došli u kontakt s ljudima i usledila je pretpostavka da su oni bili ti koji su svoje znanje preneli najbližim rođacima koje su imali na planeti.- Vodi se velika debata o tome koliko su se neandertalci razlikovali od savremenih ljudi - kaže Šenon Mekferon, arheolog iz Instituta za evolucionu antropologiju „Maks Plank“ u Lajpcigu.Mekferonova i kolege su otkrili da su neandertalci pravili specijalizovano oruđe od kostiju, pre toga viđeno samo kod ljudi. Oruđe koje je pronašla njegova ekipa staro je čak 51.000 godina i nastalo je mnogo pre dolaska savremenih ljudi. Oruđe o kojem se radi je „stena za glačanje“, koja se koristila za glačanje životinjske kože. Fragmenti ovakvog oruđa pronađeni su na dva nalazišta u jugozapadnoj Francuskoj.Revolucionarno- Pronašli smo nešto izuzetno. Reč je o potpuno novom aspektu ponašanja neandertalaca. Dosad se smatralo da su neandertalci za ovakvu vrstu oruđa koristili isključivo kamen, a ne kosti, i ovo je nešto što baca potpuno novo svetlo na sve što smo znali o njima - kaže Mekferonova.Mekferonova i ekipa sada najavljuju pažljivo istraživanje drugih iskopina na kojima su nađeni ostaci neandertalskih naseobina, pošto se misli da će na njima naći koštano oruđe koje je još starije od ovog otkrivenog na jugozapadu Francuske.- Mislim da ćemo pronaći još mnogo dokaza o ovoj vrsti ponašanja, pogotovo među sitnim kostima - kaže Mekferonova.