Kompanija je upravo najavila da će uvesti niz novih funkcija koje odvode Google pretragu još dalje od njene tradicionalne pojave, sa jednostavnom stranicom sa linkovima, kao i da će svojim Gemini AI modelima da promeni kako se rezultati pojavljuju i kako korisnici postavljaju Google upite.

Najdramatičniji primer je potpuno novo iskustvo pretrage koje koristi veštačku inteligenciju da organizuje izgled stranice, grupiše rezultate u različite kategorije i "forsira" video snimke, linkove na forum  (Reddit i Quora) i druge vidžete na vrh stranice.

shutterstock-google-3.jpg
Shutterstock 

Rezultat izgleda miljama daleko od jedne liste web stranica

„Iz perspektive korisnika, ovo je prilično dramatičan pomak u odnosu na ono na čemu smo bili ranije“, rekla je Rhiannon Bell, potpredsednica korisničkog iskustva za Google pretragu, na okruglom stolu sa novinarima.

Bar za sada, Google ovu novu stranicu za pretragu vidi kao korisnu samo za otvorene upite na koje pregledi veštačke inteligencije ne mogu direktno da odgovore. Zato će se, za početak, aktivirati samo kada korisnici traže ideje za recepte, iako planira da ga tokom vremena prenese i na druge teme.

shutterstock-google-1.jpg
Shutterstock 

Nova stranica za pretragu će za sada biti samo na mobilnim uređajima, ali se očekuje da će ovo u budućnosti biti standardno iskustvo na svim uređajima.

- Glavna stvar koju treba znati je da zaista vidimo da je ovo iskustvo neverovatno za istraživanje i inspiraciju. I tako je zaista tamo gde nema jednog, pravog odgovora, rekla je Bell.

Takođe je dodala da će to biti personalizovano na osnovu lokacije za početak. kao i da Google planira da podesi "brojčanike" i usavrši rezultate na osnovu drugih podataka (nije jasno na šta su mislili).

shutterstock_2498421665.jpg
Shutterstock 

- Možemo da počnemo da kategorišemo ovaj sadržaj za vas na načine koje ranije nismo mogli da imamo, rekla je Bel.

Naravno, to dovodi do pitanja o tome kako će rangiranje u Google pretrazi – algoritam koji se stalno menja, uvek neuhvatljiv – funkcionisati sa ovim novim formatima. Stručnjaci za optimizaciju pretraživača i izdavači su se trudili da shvate Google-ove preglede veštačke inteligencije, a ove dalje promene će pokrenuti više pitanja o tome kako web-sajtovi postaju vidljivi u eri generativne veštačke inteligencije.

shutterstock-google-3.jpg
Shutterstock 

To je teško balansirati, ali neke dobre vesti za izdavače: Google kaže da uvodi hiperlinkove u rezultate pregleda veštačke inteligencije. Do sada su AI odgovori uključivali veze do izvora samo ispod njih, ali sada će korisnici videti povezane linkove u tekstu koje idu direktno do izvora informacija. Google kaže da je rano testiranje pokazalo povećan promet na povezanim web lokacijama, iako je odbio da pruži konkretne brojke.

Google će takođe dodati oglase u preglede veštačke inteligencije, koji će se pojaviti ispod odgovora gde Google smatra da su „relevantni i za upit i za dati odgovor“, navodi se na blogu kompanije.