Otvorite četvoro očiju! 6 najčešćih prevara na društvenim mrežama i kako da ih izbegnete
Da biste se zaštitili, važno je da prepoznate različite vrste prevara koje se dešavaju na ovoj mreži i kako funkcionišu.
Bez obzira na to koliko je X popularna platforma, pretnje od prevara su stalno prisutne, pa je važno da korisnici budu oprezni.
1. Verifikacione fišing prevare
Jedna od najčešćih prevara na X-u je fišing, gde prevaranti koriste lažne poruke kako bi prevarili korisnike da unesu svoje podatke za prijavu. Posebno su ciljani korisnici koji žele da dobiju plavu oznaku verifikacije. Prevaranti često šalju poruke koje izgledaju kao da dolaze od same mreže, obećavajući verifikaciju u zamenu za lozinke i korisničke podatke. Najbolja zaštita je aktiviranje dvofaktorske autentifikacije i oprez sa svakom porukom koja traži poverljive podatke.
2. Preuzeti verifikovani nalozi
Kada neko vidi plavu oznaku na nekom nalogu, obično veruje da je nalog legitiman. Međutim, prevaranti često preuzimaju verifikovane naloge kako bi širili prevare. Poznat je slučaj iz 2020. godine, kada su prevaranti preuzeli naloge Bil Gejtsa i Džoa Bajdena kako bi prevarili korisnike da pošalju Bitcoin. Zato uvek dvaput proverite poruke, čak i sa verifikovanih naloga, pre nego što reagujete.
3. Kripto prevare
Kriptovalute su čest cilj prevara na X-u. Prevaranti često imitiraju poznate kripto analitičare i influensere, šireći lažne informacije ili nudeći "poklone" u zamenu za uplatu male količine kriptovalute. Ove prevare su osmišljene da uzmu vaš novac i nestanu. Kako biste se zaštitili, uvek pažljivo istražite svaki kripto projekat i trgujte samo na pouzdanim platformama.
4. Bot prevare
Veliki broj botova operiše na X mreži, šireći lažne informacije i linkove ka malicioznim sajtovima. Botovi su često teško prepoznatljivi jer izgledaju kao stvarni nalozi, pa je važno pažljivo analizirati naloge koji vam šalju linkove ili poruke. Ako sumnjate da se dopisujete sa botom, blokirajte ga i prijavite mreži.
5. Prevare sa lažnim korisničkim servisima
Kada se korisnici žale na loše iskustvo sa nekom kompanijom, prevaranti često otvaraju lažne naloge koji imitiraju korisničku podršku. Ovi prevaranti traže od korisnika da im pošalju privatne podatke putem direktnih poruka. Uvek proverite zvaničnost naloga pre nego što odgovarate, i koristite zvanične kanale podrške kompanije.
6. Romantične prevare
Prevaranti koriste X kako bi započeli lažne veze i naterali korisnike da im pošalju novac. Ovi "romantični" prevaranti često koriste lažne slike i priče kako bi stekli poverenje žrtava. Budite oprezni sa svakim ko vam šalje previše lične poruke i traži finansijsku pomoć.
Izvor: Telegraf/Kurir/Darko Mulic
PREDSEDNIK VUČIĆ: SAD uvode sankcije NIS, razgovaraćemo i sa Rusima i sa Amerikancima! Studentima su ispunjeni svi zahtevi! Stanovi za mlade od 20 do 35 godina