Slušaj vest

Prošla je 21 godina od kada je Mark Zakerberg sa još nekoliko prijatelja na Harvardu pokrenuo mrežu "Thefacebook". Od tada, Facebook je postao globalni fenomen sa više od tri milijarde korisnika i mreža koja je zauvek izmenila društvo i odnose među ljudima.

Prvobitno, mreža je bila dostupna samo studentima Harvarda, ali je brzo obuhvatila univerzitete Kolumbija, Stanford i Jejl. Nije prošlo mnogo vremena dok se nije proširila na sve koledže i otpalo je "the". Šest godina kasnije, Facebook je došao do milijardu korisnika.

Pogledajte u galeriji kako je Facebook menjan kroz godine:

Fejsbuk kroz vreme Foto: Printscreen/Youtube

Retko koja tehnološka inovacija je dovela do tektonskih promena u društvu i javnom diskursu, uslovila čitav niz promena ponašanja bilo da je u pitanju upoznavanje, druženje, informisanje, razmena mišljenja…

Društvena mreža je menjala izgled kroz godine, pa danas izgleda potpuno drugačije nego pre 20 godina.

Mreža za "starije"?

Ipak, Facebook je danas uglavnom mreža za "starije". Instagram i TikTok su mnogo popularniji među mlađim generacijama. Osim toga, najviše dominiraju i YouTube, WhatsApp i WeChat. Međutim, Facebook i dalje opstaje, a Zakerberg pravi ozbiljne dugoročne planove za „Fejsbuk“ i ne odustaje od ideje „metaverzuma“ – neke vrste virtuelnog života.

Kako je pokrenut Fejsbuk

"Sećam se noći kada sam pokrenuo prvi Facebook sajt na fakultetu. Bio je to sajt samo za moj fakultet, Harvard nije imao štampani imenik što sam smatrao da je veoma glupo. Tada sam pomislio, hajde da napravimo verziju gde ljudi sami mogu unositi svoje podatke. Svi vole da istražuju o drugima. Pomislio sam kako možemo pomoći ljudima da se povežu preko toga. Pokrenuo sam ga i otišao sa društvom na picu, te noći smo pričali kako je kul što sam ga napravio i kako će ga kolege sa Harvarda koristiti, a sada ga koristi ceo svet. Nisam ni pomislio da bismo to mogli biti mi, ti koji su pokrenuli neku takvu stvar", rekao je Zakerberg u potkastu o nastanku ove planetarno popularne društvene mreže.

Kakva je budućnost Facebook platforme?

Budućnost Facebook platforme Izvor: Meta