Najnovije vesti

Espreso.rs

Adria media

SENZACIONALNO OTKRIĆE NAUČNIKA: Otkrivene dve planete na kojima postoji ŽIVOT!
Foto: profimedia

neverovatno

SENZACIONALNO OTKRIĆE NAUČNIKA: Otkrivene dve planete na kojima postoji ŽIVOT!

Zanimljivosti

Udaljena patuljasta zvezda ovih dana pleni pažnju brojnih naučnika. Oko Trapista-1 kruže čak dve planete smeštene u naseljivi pojas.

Reč je o svetovima koji imaju vodu i izvore topline, dve komponente presudne za život. Nakon njihovog otkrića prošle nedelje, sedam planeta i njihova zvezda oduševili su astronome koji godinama traže svetove slične Zemlji.

Nikad do sad naučnici nisu pronašli toliki broj planeta veličine Zemlje koji kruže oko iste zvezde ili u zoni gde ekstremne temperature svemira ne uništavaju sav život. Ovo otkriće pokazuje da u Mlečnoj stazi postoje brojne kamenite planete poput Zemlje.

foto: profimedia

Jupiterov mesec
Ovo otkriće podstaklo je naučnike da obrate malo više pažnje na Trapist-1.

Prema poslednjem izveštaju, četiri od sedam egzoplaneta veličine zemlje verovatno sadrže ogromnu količinu vode.

Doktorka Ami Bar s Planetarnog naučnog instituta u saradnji s kolegama iz Mađarske konstruisala je matematičke modele planeta i njihove unutrašnjosti. Ona je otkrila da šest od sedam verovatno ima tekuću vodu ili vodeni led, dok jedna čak ima okean koji se proteže preko cijele površine. Tim je potom napravio modele planetarnih orbita ne bi li otkrio temperature na njihovoj površini.

"Ovo je samo jedno od otkrića koje pokriva naš naučni rad", kaže Bar u intervjuu za Gardijan.

foto: profiemdia

"Planete imaju ekscentrične orbite, što znači da svaki put kada obiđu zvezdu ona bude stegnuta i zbijena."

Sličnu situaciju "proživljava" i Jupiterov mesec Io, čija je površina prekrivena vulkanima, kotlinama i rijekama lave. Ovo znači da udaljene planete koje kruže oko Trapista imaju "unutrašnje grejanje" zbog neprestanog stiskanja i rastezanja.

Naučnici su procenili da se naseljive planete nalaze u zoni "vrlo prihvaljivih površinskih temperatura. Planeta d ima temperaturu oko 15 stepeni celzijusa ili niže, no definitivno iznad temperature topljenja leda. Planeta je hladnija, ali temperature na njoj su ekvivalent onih na Antarktici.

Novi teleskop
NASA tek planira da lansira novi teleskop Džejms Veb, što znači da naučnici poput Bara i njenih kolega moraju pribeći matematičkim simulacijama Trapista-1.

foto: profimedia

Kurir.rs/Oslobođenje.ba, Foto: Profimedia

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.

Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).

Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).

Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.