Najnovije vesti

BUDITE SE NOĆU I NE MOŽETE DA SE VRATITE DA SPAVATE?! Ovih 6 razloga mogu biti KRIVCI jer vam se to dešava, a evo kako da REŠITE PROBLEM!
Foto: Profimedia

MOŽDA SE PRONAĐETE

BUDITE SE NOĆU I NE MOŽETE DA SE VRATITE DA SPAVATE?! Ovih 6 razloga mogu biti KRIVCI jer vam se to dešava, a evo kako da REŠITE PROBLEM!

Zanimljivosti

Ovaj deo je važan - vratite se da spavate. Ne uspevate li u tome, proverite o čemu se radi.

1. Morate u toalet

"Nokturija (noćno mokrenje) ima mnogo okidača. Ali, ako se budite dva do četiri puta u noći zbog mokrenja, čak i onda kada niste pili puno tečnosti pre spavanja, moguće je da se radi o disbalansu ravnoteže vode i elektrolita", rekao je Džonatan Stil.

Ako konzumirate previše vode bez dovoljno soli, vaše telo će želeti da izbaci H2O, a to objašnjava zašto se vam se mokri usred noći.

foto: Profimedia

Rešenje

Otprilike 30 minuta pre spavanja popijte malu čašu vode s prstohvatom neobrađene morske soli.

"Neobrađena so pomaže vodi da dođe u sve naše stanice. Uzmite malo soli s vodom kako bi telo zadržalo oboje", kaže Stil.

2. Spavate u pretoploj sobi

"Temperatura u sobi, posteljina i pokrivači služe kako biste svoje telo održali na pravoj temperaturi", kaže doktor Mark Levi, specijalista primarne nege iz Medicinskog centra Mersi u Baltimoru.

Rešenje

Ljudi mogu ugodno spavati na različitim temperaturama. Idealna sobna temperatura bila bi između 15°C i 18°C. Doktor Levi predlaže kupku pre spavanja.

"Topla kupka povećava temperaturu tela dok ste u kadi, a kada izađete iz kade, temperatura lagano pada - signal koji mozak povezuje sa spavanjem - kaže doktor Levi.

3. Blaga depresija

"Između sna i depresije postoji složen odnos. Teško je utvrditi šta dolazi pre. To je začarani krug. Simptomi depresije uzrokuju loše navike spavanja zbog kojih možete ostati budni celu noć ili se buditi usred noći. Bez sna, teško funkcionišete sledeći dan što može uzrokovati osećaj boli, tuge i lagane depresije", rekla je Arti Gupta, osnivačica i direktorica centra za anksioznost i porodičnu terapiju.

Rešenje

Budući da simptomi blage depresije mogu biti slični onima koje mnoge žene doživljavaju tokom menopauze, trebalo bi razgovarati sa lekarom ili psihologom, kako biste utvrdili jesu li ti simptomi postojali i pre menopauze ili su nastali zbog hormonskih promjena.

foto: Profimedia

4. Starenje

Svako ima svoj biološki sat koji odlučuje kada će se telo umoriti ili ujutro probuditi. Ali, on se oko 40 godine menja. Istraživači nisu sigurni zašto se to tačno događa, ali vaše telo će se prirodno buditi sve ranije. Kada napunite 60 godina mogli biste se buditi dva sata ranije nego kada ste imali 30 godina, objašnjava Hans Van Dongen, doktor nauka i direktor istraživačkog Centra za san i rad na Univerzitetu Washington.

Rešenje

Pomaknite vreme za spavanje kako biste se prilagodili novom rasporedu spavanja tela. Ako se brinete da nećete zaspati zato što vam se tada još ne spava, Van Dongen kaže da nećete imati problema s tim.

"Verojatno ćete ranije biti umorni, ali to ćete zanemariti ili nećete primetiti ako ste navikli kasno ići na spavanje. Većina starijih ljudi spozna da lako zaspu i kada ranije odu na spavanje.

5. Alkohol pre spavanja

Iako vas koktel može uspavati, takođe, može i poremetiti vaš san.

"Alkohol ima sedativni učinak koji vas, ako pijete dovoljno, može jako lako uspavati. Prvih nekoliko sati metabolizujete taj alkohol, zbog čega se i budite", kaže dr. Levi. Ovaj nedostatak REM sna učiniti će drugu polovinu vaše noći nemirnom.

Rešenje

Ne postoji koktel koji možete piti, a da vam neće poremetiti san, tvrdi dr. Levi. On savetuje da nekoliko sati pre spavanja prestanete piti jer ćete tako telu dati dovoljno vremena da metabolizuje alkohol pre nego što pokušate zaspati.

6. Problemi s disanjem

Ako vam je nos začepljen, zbog prehlade ili sezonske alergije, verojatno ćete se noću često buditi jer ne možete pravilno disati. Ali, i drugi činioci mogu uzrokovati probleme s disanjem kao što su devijacija septuma, polipi u nosu, veliki krajnici ili jako veliki jezik.

Rešenje

"Ležanje na boku neće rešiti glavni problem, ali može pomoći kod boljeg sna. Ako ni to ne pomaže zakažite pregled kod lekara, specijalista, kako biste proverili postoji li smetnja u nosu ili grlu", rekao je doktor Stiven J. Park.

foto: Profimedia

Kurir.rs/24sata.hr/Foto: Profimedia

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...