BRUKA: Seljacima filmići umesto podrške i subvencija
Foto: Marina Lopičić

Kako ministarka poljoprivrede pomaže agrar

BRUKA: Seljacima filmići umesto podrške i subvencija

InfoBiz -
Dok najavljuje novo kresanje već preniskih podsticaja za stočarstvo i ratarstvo, Snežana Bogosavljević Bošković „snima“ „edukativne emisije za poljoprivrednike“ s firmom utajivača poreza. U video-snimcima seljaci se savetuju i kako da dobiju pomoć od EU, jer od domaćih institucija svakako neće

BEOGRAD - Ministarka poljoprivrede i zaštite životne sredine Snežana Bogosavljević Bošković odlučila je da ipak pomogne poljoprivrednicima, ali ne stopiranjem najavljenog smanjenja subvencija, već savetima u promotivnim emisijama o razvoju poljoprivrede.Naime, Ministarstvo je dalo podršku - obezbedilo sagovornike s ministarkom na čelu, za potrebe snimanja desetominutnih klipova Regionalne razvojne agenciji Zlatibor. Sam posao snimanja poveren je firmi „Infobiro“, čiji je suvlasnik Bojan Trajković 2010. godine osuđen zbog utaje poreza, a o čemu je kako Vladu Srbije, tako i javnost prošle godine obavestio Savet za borbu protiv korupcije u „Izveštaju o mogućem uticaju institucija javnog sektora na medije putem plaćanja usluga oglašavanja i marketinga“.

- Udeo poljoprivrede u BDP prema Strategiji treba da se poveća do 2024. za 15 do 20 odsto - U julu 2014. Vlada Srbije usvojila je Strategiju poljoprivrede i ruralnog razvoja u narednih 10 godina
- Udeo poljoprivrede u BDP prema Strategiji treba da se poveća do 2024. za 15 do 20 odsto - U julu 2014. Vlada Srbije usvojila je Strategiju poljoprivrede i ruralnog razvoja u narednih 10 godina

U Ministarstvu poljoprivrede tvrde da nije reč o promotivnim emisijama, već emisijama koje će pružati isključivo stručne informacije iz oblasti poljoprivrede. Ipak, ne odgovaraju po kojim kriterijumima je baš ova Agencija dobila podršku ministarstva.- Podrška Ministarstva poljoprivrede i zaštite životne sredine se ogleda isključivo u obezbeđivanju adekvatnih sagovornika, što je praksa sa svim sredstvima informisanja. Cilj je da se pruže pouzdane i tačne informacije u vezi sa aktuelnim biljnim bolestima, zarazama, cenama poljoprivrednih proizvoda na tržištu, o tome kako da poljoprivrednici apliciraju za sredstva iz pretpristupnih fondova EU. Ministar poljoprivrede i zaštite životne sredine je kao resorni ministar pozvana da se obrati poljoprivrednicima u uvodnoj emisiji - kažu u tom ministarstvu i dodaju da oni ne finansiraju emisije, kao i da nemaju informaciju da je suvlasnik „Infobiroa“ Bojan Trajković osuđivan za utaju poreza. Ovo, međutim, nije prvi put da ministarstvo kojim rukovodi Snežana Bogosavljević Bošković sarađuje s Trajkovićevom firmom „Infobiro“. Prema izveštaju Saveta za borbu protiv korupcije, Ministarstvo poljoprivrede je 2014. ovoj firmi za usluge video-produkcije platilo 2,4 miliona dinara.Direktor Regionalne razvojne agencije Zlatibor Slavko Lukić juče nam je u kratkoj izjavi obećao odgovore o promotivnim - edukativnim poljoprivrednim emisijama do kraja ove nedelje.- Ne radi se ni o kakvim filmovima, već o kratkim edukativnim emisijama za poljoprivrednike. Sad tražimo gde ćemo ih emitovati - rekao je kratko Lukić. Osnivači Regionalne razvojne agencije Zlatibor, koja se registrovala kao društvo sa ograničenom odgovornošću, jesu Opšte udruženje preduzetnika grada Užica, Grad Užice i opštine Arilje, Bajina Bašta, Nova Varoš, Požega, Priboj, Prijepolje, Čajetina i Kosjerić. Interesantno je da u gradskoj upravi Užica ne znaju ništa o snimanju u režiji RRA Zlatibor i Ministarstva poljoprivrede.

Vlasnici „Infobiroa“OMILJENI VLADINI SNIMATELJIPored Bojana Trajkovića, suvlasnici „Infobiroa“ su i Sanja Paunović, Ljubiša Paunović i Mile Balić. Svi oni imaju po četvrtinu vlasničkog udela u firmi. Trajković ima 50 odsto vlasništva i u firmi „Videonet“, koju poseduje popola s Miletom Balaćem. Ova firma je, prema nalazima Saveta za borbu protiv korupcije, bila omiljeni partner za video-produkcije različitih ministarstava u Vladi.

Ešarpe i srebrnjaciMILIONI ZA PROMOCIJUMinistarstvo poljoprivrede je u cilju promovisanja svojih aktivnosti od početka 2011. do kraja 2014. potrošilo više od pet miliona dinara. U tu svrhu kupovalo je muške kravate i ženske ešarpe, skupocene rakije, pa čak i srebrnjake.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track