Foto: Tim Edukacija

SWOT analiza u praksi

NAUČITE PRINCIPE NAJPOPULARNIJE ANALIZE: Ovo je 7 ključnih saveta za sprovođenje SWOT analize

Edukacija
> 10:17h

Popularna SWOT analiza je alat za dokumentovanje unutrašnjih snaga (S / Strengths) i slabosti (W / Weaknesses) u vašem poslovanju, kao i eksternih prilika (O / Opportunities) i pretnji (T / Threats).

Za sprovođenje SWOT analize biće vam potrebno određeno predznanje, ali za početak možete pratiti sledeće korake i biće vam jednostavnije da raščlanite neophodne faze koje ćete pratiti kako prilikom izvođenja, tako i tokom primene saznanja.

foto: Tim Edukacija

Odredite ciljeve

Da biste izvukli maksimum iz SWOT analize, trebalo bi da od samog početka na umu imate pitanje ili cilj kome težite. To, na primer, može biti odgovor na pitanje da li treba da uvedete novi proizvod ili uslugu ili da promenite svoje procese.

Sprovedite opšte istraživanje okruženja

Da biste razumeli svoje poslovanje, industriju i tržište, pre nego što započnete SWOT analizu, potrebno je da uradite neka istraživanja. Najpre razgovarajte sa svojim osobljem, poslovnim partnerima i klijentima. Takođe sprovedite opšte istraživanja okruženja i saznajte više o svojim konkurentima i kako se oni porede sa vašim brendom.

Počnite od snaga

Prvi korak je da identifikujete snage svog poslovanja i navedete u čemu ih vidite. Primeri mogu uključivati prednosti koje se odnose na zaposlene, finansijske resurse, lokaciju vaše kompanije, prednosti u pogledu troškova i konkurentnost. U ovoj fazi SWOT analize lista ne mora biti konačna. Sve ideje i misli se podstiču.

Posvetite se slabostima

Navedite aspekte u svom poslu za koje smatrate da su slabosti (to jest koje vaše poslovanje stavljaju u nepovoljan položaj u odnosu na druge). Slabosti mogu uključivati odsustvo novih proizvoda ili klijenata, nedovoljan broj osoblja, nedostatak intelektualne svojine, smanjenje tržišnog udela i udaljenost od konkurencije.

foto: Tim Edukacija

Kasnije faze posvetite slabostima istaknutim u vašoj SWOT analizi. Lista slabosti može ukazati na to kako je vaše poslovanje tokom vremena raslo. Kada pregledate SWOT analizu nakon godinu dana, možda ćete primetiti da su vaše slabosti otklonjene. Iako možete pronaći nove slabosti, činjenica da su stare nestale znak je napretka.

Sledeće su prilike

Razmislite o mogućim spoljnim prilikama za poslovanje. Ovo nije isto što i vaše unutrašnje snage i nisu nužno određene – prilika za jedan aspekt vašeg poslovanja može biti pretnja drugom aspektu (na primer možda razmišljate o uvođenju novog proizvoda da biste bili u toku sa trendovima, ali vaši konkurenti mogu već imati sličan proizvod). Imajte ove činjenice na umu, ali ne zaboravite da SWOT analizi ista stavka ne bi trebalo da bude navedena i kao prilika i kao pretnja.

Mogućnosti bi mogle uključivati novu tehnologiju, programe obuke, partnerstva, raznoliko tržište ili promenu vlasti.

Definišite pretnje

Navedite spoljne faktore koji bi mogli da predstavljaju pretnju ili izazovu problem za vaše poslovanje. Primeri pretnji mogu uključivati rastuću nezaposlenost, sve veću konkurenciju, više kamatne stope i neizvesnost globalnih tržišta.

Kreirajte strategiju implementacije saznanja

Pregledajte 4 aspekta SWOT analize tako što ćete se postaviti najvažnija pitanja.

foto: Tim Edukacija

Kako možemo da upotrebimo svoje snage da iskoristimo uočene prilike?

Kako možemo da iskoristimo ove snage da prevaziđemo identifikovane pretnje?

Šta treba da uradimo da bismo prevazišli identifikovane slabosti kako bismo iskoristili mogućnosti?

Kako ćemo umanjiti svoje slabosti da bismo prevazišli identifikovane pretnje?

Kada odgovorite na ova pitanja i finalizirate svoje liste, možete iskoristiti SWOT analizu da razvijete strategiju za postizanje poslovnih ciljeva.

SWOT analiza vam može pomoći za sve aspekte poslovanja. U zavisnosti od ciljeva koje postavite pre nego što počnete da ih sprovodite, možete primeniti ovu analizu i za osmišljavanje novih proizvoda, za unapređenje prodaje, pa čak i za kreiranje novih marketinških kampanja i strategija. Međutim, da uspete u bilo kom od ovih poduhvata, biće vam neophodno poznavanje, ne samo tehnika analize, već i veština, koje će vam biti neophodne za kreiranje dugoročnog plana. Zato upišite obuku za menadžment u marketingu i ovladajte svih tehnikama koje će vam biti potrebne za uspešnu karijeru u tom poslu.

Tim Edukacija