SANJAJTE O TOME: Na Kubi slobodna prodaja automobila po astronomskim cenama

Posle pola veka zabrane

SANJAJTE O TOME: Na Kubi slobodna prodaja automobila po astronomskim cenama

Planeta -
Mislio sam da kupim auto, imao sam oko 20.000 dolara, ali to je nemoguće", rekao je za Frans pres Dorijan Lopez, konsultant, zapanjen spiskom cena objavljenih kod zastupnika Sase, u kubanskoj prestonici

HAVANA - Slobodna prodaja uvoznih automobila zvanično je danas počela na Kubi posle pola veka zabrane, ali astronomske cene vozila su zaprepastile i bacile u očaj potencijalne kupce, prenosi agencija Frans pres.

Pežo 4008 se tako prodaje za 239.500 dolara kod zastupnika u Havani, dok se u katalogu proizvođača navodi da je osnovna cena ovog automobila 34.150 evra (46.000 dolara).

Takođe se nude i polovna vozila koja uglavnom potiču iz državnog voznog parka, po obeshrabrujućim cenama. Kod drugog zastupnika jedan Hjundai Sonata iz 2010. se prodaje za 60.000 dolara, a Folksvagen Pasat iz iste godine za 67.500 dolara.

"Mislio sam da kupim auto, imao sam oko 20.000 dolara, ali to je nemoguće", rekao je za Frans pres Dorijan Lopez, konsultant, zapanjen spiskom cena objavljenih kod zastupnika Sase, u kubanskoj prestonici.

"Sa ovim cenama ne samo da ne mogu da kupim kola, ne mogu čak ni da sanjam o tome," rekao je kubanski muzičar Alfred Tompson.

Kubanska vlada je 19. decembra objavila da uvodi slobodnu prodaju uvoznih vozila da bi, kako je navedeno, odgovorila na "novu ekonomsku situaciju" i obnovila redukovan broj vozila u zemlji, od kojih dve trećine čine stari američki automobili iz 1950-ih i sovjetska kola iz 1970-ih i 1980-ih.

Prema ukazu kojim se objavljuje početak prodaje, najavljeno je da se uspostavlja sistem poreza koji će podići za oko 50 odsto uvozne cene vozila. Sa novim propisima ukidaju se takozvane "pismene dozvole" za kupovinu vozila koje je dobijalo nekoliko hiljada privilegovanih Kubanaca.

Nema zvaničnih podataka o vozilima na Kubi, ali stručnjaci veruju da ima oko 60.000 američkih kola koja još cirkulišu. Pored toga ima sovjetskih Lada i Moskviča iz 1970-ih i 1980-ih i malo savremenijih, uglavnom azijskih vozila uvezenih za vladu.

Kadilaci, Krajsleri i Oldsmobili u odličnom stanju se i dalje mogu videti kako prevoze turiste po Havani. Promene oko uvoza su deo napora predsednika Raula Kastra da postepeno liberalizuje kubansku privredu sovjetskog tipa. Vlada je u septembru 2011. dozvolila Kubancima i strancima koji žive na ostrvu da prodaju svoja polovna kola jedni drugima. Posle te dozvole 2011. jedan od glavnih zahteva Kubanaca, koji imaju prosečnu platu od 20 dolara, bio je da se dozvoli mogućnost kupovine novih automobila.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track