"NA BRZINU SKLAPAJU AVIONE ZA MEĐUNARODNE LETOVE": Nova šokantna tvrdnja uzbunjivača koji je inženjer u "Boingu"
Kompanija "Boing" ponovo je pod nadzorom pošto je uzbunjivač prijavio zabrinutost u vezi sa proizvodnjom nekih njegovih aviona.
BBC navodi da je inženjer Sem Sejlpur optužio "Boing" da na brzinu sklapa modele 787 i 777.
Tvrdi da su mu „pretili otkazom" pošto se obratio šefovima.
Iz kompanije kažu da su tvrdnje „netačne" i poručuju da su njihovi avioni bezbedni.
„Pokrenute sumnje podvrgnute su rigoroznom inženjerskom ispitivanju, koje nadzire američka Federalna uprava za vazduhoplovstvo (FAA).
„Rezultati pokazuju da nema razloga za brigu i da će letelica opstati tokom nekoliko decenija", poručili su iz kompanije.
Akcije proizvođača aviona pale su za dva odsto u utorak, 9. aprila pošto je FAA objavila da ispituje tvrdnje.
Kompanija je saopštila da je u prva tri meseca 2024. godine isporučila samo 83 aviona kupcima, što je najmanji broj od 2021.
Žalba uzbunjivača, koju je prvi objavio Njujork tajms, najnoviji je incident koji je skrenuo pažnju na bezbednost letilica američkog "Boinga", jednog od dva najveća svetska proizvođača komercijalnih aviona.
Kompanija je već bila pod krivičnom istragom, pošto je u januaru jedan od njegovih manjih aviona 737 Maks 9 ostao bez dela trupa i prozora odmah po poletanju.
Svi putnici sleteli su bezbedno, ali je incident primorao kompaniju da prizemlji desetine tih modela kako bi se detaljno prekontrolisali.
"Boing" je dramatično morao da uspori proizvodnju aviona.
Izvršni direktor kompanije Dejvid Kalhun najavio je u martu da će se povući sa te pozicije do kraja 2024. godine.
Pravni tim inženjera Sejlpura ukazao je da je "Boing" odlučio da se u sklapanju modela 787 usredsredi na elemente koji su povezivali delove tela mlaznjaka, što utiče a više od hiljadu aviona.
Uzbunjivač je u pritužbi podnetoj FAA naveo da bi ovaj metod mogao da značajno utiče na rok trajanja letelica.
„Ovi problemi direktna su posledica kompanije da profit stavi iznad bezbednosti i kontrole", navele su Debra Kac i Liza Benks u saopštenju.
Advokati su dodali da je Sem Sejlpur, pošto je izrazio zabrinutost, prebačen da radi na avionu 777, a da je odmah uočio i druge probleme u njegovom sklapanju.
„Pretili su mu otkazom, isključen je sa važnih sastanaka, projekata i komunikacionih kanala, odbijeni su mu zahtevi za zdravstveno odsustvo.
„Dodelili su mu mesto koje se ne poklapa sa njegovim poljem stručnosti, proglašen je nepoželjnim u kolektivu", ukazali su.
Drimlajner 787 je veći avion od 737 i često se koristi u međunarodnim letovima.
U upotrebi je od 2011, ali je gotovo od samog početka bio na meti kritika zbog kvaliteta.
"Boing" je na kraju usporio proizvodnju i zaustavio isporuke na skoro dve godine.
FAA je 2022. odobrila kompaniji da nastavi sa isporukama.
Pojačala je nadzor nad "Boingom" posle incidenta u januaru i ohrabrila ljude u vazduhoplovnoj industriji da dele informacije.
„Temeljno istražujemo sve prijave", rekla je agencija povodom poslednje žalbe.
(Kurir.rs/BBC na srpskom/Preneo: N. V.)
VUČIĆ NA SVEČANOSTI POVODOM OBELEŽAVANJA 30 GODINA SAVEZA VOJVOĐANSKIH MAĐARA: Danas nemamo veće prijatelje! Srbija je druga najbrže rastuća ekonomija