RELI DAKAR: Sagmajster kreće u novu avanturu

Veliki izazov

RELI DAKAR: Sagmajster kreće u novu avanturu

Ostali sportovi -
Pripreme za nastup počeo je već nakon povratka s prošlogodišnjeg Dakara, što je podrazumevalo i učešće na svetskom kupu u Emiratima gde je osvojio 11. mesto, što je najbolji rezultat u njegovoj karijeri i domaćem motociklizmu

SUBOTICA - Jedini predstavnik Srbije na ovogodišnjem reliju Dakar Gabor Sagmajster rekao je danas da je spreman za najzahtevniju trku na svetu i dodao da očekuje da je završi između 40. i 50. mesta u generalnom plasmanu.

Sagmajster otkriva da će u najluđoj noći krenuti put Južne Amerike gde će po sedmi put nastupiti na reliju koji će se voziti od 5. do 18. januara u Argentini, Čileu i Boliviji u dužini od oko 10.000 kilometara.

Pripreme za nastup počeo je već nakon povratka s prošlogodišnjeg Dakara, što je podrazumevalo i učešće na svetskom kupu u Emiratima gde je osvojio 11. mesto, što je najbolji rezultat u njegovoj karijeri i domaćem motociklizmu.

Međutim, tokom takmičenja u Bosni i Hercegovini doživeo je neugodnu povredu - lom levog ramena, nakon čega su usledile operacije i rehabilitacija. I pored toga, Sagmajster veruje u dobar rezultat na predstojećem Dakar reliju.

"Ne bojim se. Znam šta me čeka. Mnogo sam radio da bude dobro, čuvao sam se da bude najbolje što može, a radio sam puno sa kondicionim trenerom Zoranom Ivanovićem, tri do četiri puta nedeljno treninzi uz rehabilitacije, tako da sam prošao sve što se moglo proći", rekao je Sagmajster.

Start trke je 5. januara u Rozariju, a posle trećeg dana takmičenje se seli u Boliviju. Učesnike očekuju dva "maratonska dana", koji podrazumevaju dvodnevnu vožnju bez asistencije - bez ikakve pomoći mehaničara u dužini od 1.800 kilometara.

Takmičenje će trajati do 18 januara i sastoji se od 14 etapa. Vozi se po tropskim uslovima i temperaturama preko 40 stepeni, a dužina etape odgovora razdaljini između Subotice i Soluna, nakon kojih takmičari spavaju u šatorima u kampu.

"Ujutro se ustaje oko 3:15, doručak je obavezan u 3:30, sledi spremanje i oko pet sati polazak iz kampa, putuje se dva i po sata do starta i onda kreću specijali od 300 do 700 kilometara koji traju između četiri i sedam sati. Nakon cilja vozimo do sledećeg kampa. Vrlo je uzbudljivo i zahtevno, ali ja vozim profesionalno i uživam u tome", rekao je Sagmajster.

Na reliju nastupa sa tri godine starim KTM motorom, pošto sponzori nisu uspeli da obezbede dovoljno sredstava za kupovinu novog, ali je i ove godine uspeo da prikupi dovoljno finansijskih sredstava za nastup na Dakaru.

Osim oko 40 privatnih sponzora, i više od 40 medijskih sponzora, predstojeći nastup Sagmajstera na Dakaru pomogli su Ministarstvo omladine i sporta, Vlada i Skupština Vojvodine i Grad Subotica.

On očekuje da će ove godine ostvariti prvenstveni zadatak, a to je dolazak na cilj, uz što bolji plasman. Tokom takmičenja očekuje da će izgubiti desetak kilograma.

Sagmajster je prošle godine, u konkurenciji 200 takmičara završio na 61. mestu u generalnom plasmanu, a ako se izuzmu fabrički timovi poznatih proizvođača motocikala, čiji vozači su profesionalci koji tokom cele godine voze svetski kup, Sagmajster je među privatnim ekipama osvojio osmo mesto.

Ove godine očekuje još bolji rezultat u generalnom plasmanu - između 40 i 50 mesta, odnosno da će biti tik iza takmičara fabričkih timova.

Sa šest godina iskustva, uz lomove rebara, iščašenje nožnog zgloba i drugih povreda koje su ga znale zadesiti tokom nastupa, Sagmajster kao najopasnije rizike na stazi navodi stene, gde prilikom pada dolazi do lomova koji otežavaju dalji nastup.

O najgorim situacijama koje je video na takmičenju, nije želeo puno da priča.

"O tome ne želim da pričam, video sam stvarno svašta. Od kad ja vozim Dakar reli sigurno jedno 10 motociklista je izgubilo život, video sam italijanskog takmičara koji je udario u kravu, a ja sam jednom zamalo udario u magarca sa 150 kilometara na sat. Ima divljih životinja, prava divljina", zaključio je Sagmajster.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track