Vraća se Huan Pablo Montoja: Bilo je teško pobediti me i na to sam ponosan!
Foto: Www.teampenske.com

TEMPERAMENT: Kolumbijac se posle F1 i Naskara vraća u Indikar

Vraća se Huan Pablo Montoja: Bilo je teško pobediti me i na to sam ponosan!

Ostali sportovi -
Rivalstva postoje samo kad ste uspešni. Cilj mi je da osvajam trke, da osvojim Indi 500 i jurišam na titulu

Povratak Huana Pabla Montoje u američke trke jednoseda mora da raduje svakog ljubitelja automobilizma. Jedini vozač koji je u prvom pokušaju osvojio titulu u Kart seriji, pobedio na 500 milja Indijanapolisa i 24 časa Dejtone, možda je bio isuviše temperamentan za F1, ali je pobeđivao i u njoj. Među njegovih sedam gran-pri slavlja, posebnim sjajem blistaju prva mesta u Monci (2001, 2005) i Monaku (2003). Osvajao je i Naskar trke, ali je u formulama delovao daleko ubedljivije. Zašto im se konačno vraća, zbog čega ulazi u tim Penske, s kojim se problemima susreće i šta očekuje u povratničkoj sezoni, ispričao nam je u ekskluzivnom intervjuu.Iako si proveo sedam punih sezona u Naskaru, osećaš li povratak u jednosede kao dolazak kući?- Svakako. Mislim da sam podsvesno oduvek želeo da karijeru završim u Indikaru.Šta te je privuklo nazad?- Prilika da vozim za Rodžera (Penskea) i tim Penske. U ovoj fazi karijere želeo sam samo situaciju u kojoj mogu da pobeđujem. A nema bolje situacije za trkača nego da vozi za Rodžera.Imaš li predstavu koliko bi dugo tvoja Indikar avantura mogla da traje?- Ne, zaista. Ne mislim da trkač može da odredi koliko će se još godina trkati. Kad dođe vreme, to jednostavno znate. Ali ja sam u otprilike najboljoj formi u životu i ne vidim zašto ne bih imao još mnogo takmičarskih godina pred sobom.Posle jednog od početnih Indikar testova kazao si da ti treba vreme da razumeš šta auto želi od tebe, a šta ti od njega. Dokle si stigao u tom procesu?- I dalje traje. Osećam da još nisam tamo gde želim da budem. Čudno je, nekad smo mnogo dobri, a nekad prosečni. Prvi test na Sebringu bio je užasan, Sonoma je bila prilično dobra. Gume su drugačije od onih na koje sam navikao. Počinjem da shvatam, ali mi ne uspeva da sve spojim. U moja tri brza kruga, sve je tu, samo ja sve treba da izvedem u jednom. Mislim da je to samo do iskustva i mislim da napredujemo. Ova nova generacija Indikara liči mi na kombinaciju F1 i starog Kart auta. Zato verujem da brzo mogu do prave brzine i da možemo imati solidnu sezonu.Uzbuđuje te pomisao da ćeš ponovo moći da jurišaš na pobedu na Indi 500?- Apsolutno. Pobeda na Indi 500 bila bi na vrhu liste mojih postignuća u karijeri, njom se mnogo ponosim. Iskreno, mislim da sam sad bolji trkač na ovalima, pošto sam proveo toliko godina u Naskaru. Ako uspem da se priviknem na auto, mislim da ponovo možemo da osvojimo Indi. Bilo bi izvanredno dva puta iz dva pokušaja osvojiti jednu od najvećih trka na svetu.Tvoju karijeru obeležila su legendarna rivalstva s Hajdfeldom u F3000, s Frankitijem i Andretijem u Kartu, u F1 sa Šumaherom, Raikonenom, Alonsom...- Svako od njih bilo je veoma važno u mom životu i karijeri. Rivalstva postoje samo kad ste uspešni. Činjenica da sam ih imao u mnogim kategorijama u kojima sam se takmičio znači da je bilo teško pobediti me, i na to sam ponosan.Kakvi su ti ciljevi u 2014, šta Penske očekuje?- Cilj mi je da osvajam trke, da osvojim Indi 500 i da jurišam na titulu. Znam da će biti potrebno vreme da dospemo gde treba. Ne očekujem baš da ću sve oduvati na prvoj trci u Sent Pitersburgu, ali mislim da postepeno možemo da stignemo dotle. Ovaj tim je vrlo uspešan s razlogom. Imamo sve što nam treba za pobede.

NaskarLAKŠE JE PODESITI AUTO ZA SEBE NEGO RVATI SE S NJIM TOKOM TRKEIz Evrope, Naskar deluje kao potpuno drugi svet. Šta je potrebno za uspeh u njemu?- Po meni, u Naskaru je više reč o automobilu nego u bilo kojoj drugoj vrsti trka koje sam vozio. Davno sam naučio - i to je verovatno najvažnije što sam naučio - da je, nebitno u kojim trkama, mnogo lakše podesiti da auto radi za vas, umesto da tokom cele trke pokušavate da se rvete s njim.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track