SUROVA DOMINACIJA! Ferštapen na korak od TITULE, Red Bul ponovo šampion!
Vozač Red Bula Maks Ferštapen pobedio je danas u trci Formule 1 za Veliku nagradu Japana, uvećao prednost u generalnom plasmanu i doneo svojoj ekipi novu titulu u šampionatu konstruktora.
Dvostruki svetski šampion krenuo je sa pol pozicije i sigurnom vožnjom ostvario je 13. pobedu u sezoni, a 48. u karijeri. On je osvojio i dodatni bod za najbrži krug na Suzuki.
Drugo mesto zauzeo je vozač Meklarena Lando Noris, a treći je bio njegov timski kolega Oskar Pjastri, što je bio njegov prvi plasman na pobedničko postolje.
Vozač Ferarija Šarl Lekler zauzeo je četvrto mesto, peti je bio vozač Mercedesa Luis Hamilton, a šesti vozač Ferarija Karlos Sainc.
Sedmo mesto zauzeo je Džordž Rasel iz Mercedesa, osmi je bio Fernando Alonso iz Aston Martina, a bodove su još osvojili vozači Alpina Pjer Gasli i Esteban Okon.
Ferštapen je dobro startovao sa pol pozicije, odbranio se od napada Pjastrija, koga je napao Noris i preuzeo drugo mesto, ispred Leklera i Sainca. Dobro je startovao i Alonso i popeo se sa 10. na šesto mesto, a zatim je došlo do incidenta kada je Serhio Peres udario u Hamiltona, pa je izašlo bezbednosno vozilo na stazu pošto su se rasuli delići bolida.
Peres je morao u boks na zamenu prednjeg krila, a isto je učinio i Valteri Botas, koji je takođe imao problema na startu, pa su se vratili na stazu na 18. odnosno poslednjem 20. mestu.
Trka je nastavljena u petom krugu, poveo je Ferštapen ispred dva vozača Meklarena, dva vozača Ferarija, Alonsa i dvojca Mercedesa Hamiltona i Rasela.
Vozač Vilijamsa Logan Sardžent udario je Botasa, koji se okrenuo na stazi i obojica su posle toga otišli u boks, a finski vozač je morao da završi trku zbog problema sa boildom Alfa Romea. Sardžent je dobio kaznu od pet sekundi.
Rasel je u šestom krugu napao Hamiltona i preuzeo je sedmo mesto, ali je sedmostruki svetski prvak iskusnim manevrom odmah vratio poziciju. U međuvremenu najbrži na stazi bio je Ferštapen, koji je do 11. kruga imao četiri sekunde prednosti.
Alonso je prvi od vodećih otišao na zamenu guma i na stazu se vratio kao 14.
Peres je uspeo da se pope na 13. mesto, ali je u 13. krugu udario u Kevina Magnusena iz Hasa i ponovo je morao u boks na zamenu prednjeg krila, ali i da obavi kaznu od pet sekundi zbog nepravilnog izlaska iz boksa kada je bezbednosno vozilo bilo na stazi.
Uvedeno je virtuelno vozilo bezbednosti, što je iskoristio Pjastri i otišao u boks, a trka je ubrzo nastavljena ali ne i za Peresa koji je morao da se povuče zbog problema sa bolidom, u 15. krugu. Ferštapen je imao devet sekundi prednosti zbog ranijeg poteza Peresa na stazi koji je usporio Norisa.
Hamilton je na kratko pogrešio što je koristio Rasel i odmah ga je napao ali bez promene pozicije, nakon što je Rasel na kratko izašao sa staze. On je tada putem radija upitao ekipu da li se bore jedan protiv drugoga ili protiv drugih vozača.
U 17. krugu u boks je otišao Verstapen na zamenu guma, a isto je učinio i Hamilton, pa su se vratili na peto i 10. mesto. Posle njih u boks su otišli Noris i Lekler, a zatim i Sainc, pa je vođstvo preuzeo Rasel. Ubrzo ga je pretekao Ferštapen i vratio se na prvo mesto, a u tim trenucima najbrži krug vozio je Noris.
Alonsa su pretekli Sainc i Okon i pao je na osmo mesto, nakon čega se požalio ekipi da je prerano otišao u boks i da su ga "bacili lavovima". Posle toga pretekao ga je i Hamilton, koji je zatim bio brži i od Okona i popeo se na sedmo mesto.
Ferštapen je do 25. kruga imao 10 sekundi prednosti nad Raselom, koji je tek tada prvi put otišao u boks i na stazu se vratio kao deveti iza Alonsa, koga je pretekao već u narednom krugu, a ubrzo i Okona i došao na sedmo mesto iza timskog kolege Hamiltona.
Noris se tada požalio na timskog kolegu Pjastrija, koji je bio na drugom mestu, da ga usporava i u 27. krugu preuzeo je drugo mesto.
U 35. krugu Lekler je otišao u boks na zamenu guma, a isto je učinio i Hamilton i vratili su se na stazu na šesto i sedmo mesto. Posle njih otišao je i Pjastri, koji se vratio na stazu kao peti iza Rasela, a ispred Leklera, Hamiltona i Alonsa.
Dva kruga kasnije na zamenu guma otišao je i Noris i vratio se na stazu kao četvrti iza Rasela. Hamilton je u tim trenucima vozio najbrži krug, a Ferštapen je otišao u boks u 38. krugu i vratio se na prvo mesto ispred Sainca. Noris je pretekao Rasela za treće mesto, a Sainc je krug kasnije otišao na zamenu guma i na stazu se vratio kao sedmi iza Hamiltona i ispred Alonsa.
Red Bul je vratio Peresa na stazu u 40. krugu, gotovo sat vremena pošto se povukao. Meksički vozač obavio je kaznu zbog ranijeg incidenta na stazi i posle toga se povukao.
Pjastri je u 42. krugu pretekao Rasela za treće mesto, a Lekler je sustigao vozača Mercedesa i pretekao ga je u 45. krugu.
Pet krugova pre kraja Rasel je predao peto mesto Hamiltonu, pošto je bio sporiji, a primakao im se Sainc. Sainc je u 50. krugu pretekao Rasela i našao se iza Hamiltona, koji se požalio da je izgubio mnogo vremena iza timskog kolege, ali je ipak uspeo da zadrži peto mesto.
Red Bul je osvojio drugu uzastopnu titulu u šampionatu konstruktora, ukupno šestu. Red Bul ima 623 boda, ispred Mercedesa koji ima 305 i Ferarija sa 285 bodova.
Ferštapen je prvi sa 400 bodova, ispred Peresa sa 223 i na korak je od osvajanja treće uzastopne titule.
Naredna trka u šampionatu na programu je 8. oktobra za Veliku nagradu Katara.
Kurir sport/Beta
"VERUJEM DA ĆE ONO ŠTO ĆU REĆI, BITI OD VELIKE VAŽNOSTI ZA GRAĐANE SRBIJE" Predsednik Vučić obraća se naciji večeras u 18 časova