Revolucija ili promašaj: Svi pričaju o savitljivim telefonima, a niko ih neće!
Savitljivi pametni telefoni su obećavali revoluciju u načinu na koji koristimo uređaje, kombinujući praktičnost kompaktnih telefona sa moći tableta. Ipak, skoro dve trećine korisnika i dalje kaže „ne hvala“ ovim gedžetima. Uprkos modernim dizajnima i hrabrim inovacijama vodećih brendova, većina nije uverena da su ovi savitljivi ekrani vredni buke i visokih cena.
Zanimanje za savitljive telefone deluje kao tehnološki balon spreman da pukne. Od ekrana koji se preklapaju, savijaju i okreću na nove načine, ideja je futuristička i efektna. Ali za svakodnevne korisnike, ovi telefoni često deluju kao skupi noviteti, a ne kao praktični alati.
Zašto je toliko ljudi neodlučno?
Cena je najveći problem, odnosno ono što najviše utiče na odluku. Visoke cene čine savitljive telefone luksuzom, sa nekim modelima koji dostižu i preko 1.850 evra. Za većinu korisnika, tolika investicija jednostavno nema smisla kada im klasični telefon savršeno zadovoljava potrebe. Izdržljivost je još jedna velika briga. Slika krhkog savitljivog ekrana koji lako može da se polomi ili pokvari, tera mnoge da budu oprezni.
Pored cene i trajnosti, postoji i pitanje koristi. Mnogi korisnici ne vide jasnu prednost u odnosu na obične telefone. Ako savitljivi telefon ne može da im olakša ili učini život zanimljivijim, zašto bi menjali?
Tržište se bori da pridobije kupce
Uprkos entuzijazmu tehnološke industrije, savitljivi telefoni ostaju nišna kategorija, sa manje od 5% ukupne prodaje pametnih telefona. Neki proizvođači su predstavili tanje, izdržljivije i donekle pristupačnije modele, ali usvajanje ide sporo, a većina korisnika i dalje se drži klasičnih telefona.
Proizvođači nastavljaju da eksperimentišu sa dizajnom, pokušavajući da pronađu pravi balans između inovacije, upotrebljivosti i cene. Za sada, savitljivi telefoni su luksuzni gedžet za rane usvojioce i tehnološke entuzijaste, a ne svakodnevni izbor. Samsung i Motorola su među prvima lansirali svoje savitljive telefone, Galaxy Z Fold i modernizovani Razr, koji su postavili temelje ove kategorije.
Ko je zainteresovan, a ko nije?
Zanimljivo je da interesovanje za savitljive telefone nije samo među najmlađima. Milenijalci prednjače po znatiželji, dok Generacija Z i X prate skoro rame uz rame. Čak i stariji korisnici pokazuju određenu zainteresovanost, ali najveći otpor dolazi od najstarijih generacija koje više vole proverene uređaje.
Ovaj miks pokazuje da je interesovanje široko ali plitko, sa mnogima koji čekaju savršen model ili odgovarajuću cenu pre nego što se odluče. Do tada, savitljivi telefoni ostaju samo primamljiva opcija, a ne obavezna kupovina.
Budućnost savitljivih telefona
Budućnost savitljivih telefona zavisi od prevazilaženja dve glavne prepreke, cene i praktičnosti. Kako tehnologija bude napredovala, možemo očekivati tanje, jače materijale i pristupačnije modele. Ali ostaje da se vidi da li će ove promene ubediti široku publiku.
Jedan mogući preokret može biti ulazak velikog brenda na tržište, što bi moglo da promeni igru i učini ove gedžete ne samo nišnim, već i masovno popularnim. Dok se taj trenutak ne dogodi, savitljivi telefoni će verovatno ostati luksuzni izbor za tehnološke entuzijaste, inovativni, ali i dalje čekajući da osvoje širu publiku.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.