VESIĆ O GRADNJI U CENTRU: Zašto postoje brda, nego da se prave tuneli ispod njih
Foto: Dragana Udovičić

Spajanje savske i dunavske obale

VESIĆ O GRADNJI U CENTRU: Zašto postoje brda, nego da se prave tuneli ispod njih

Beograd -

BEOGRAD - Tunel u centru grada, koji će spojiti savsku i dunavsku obalu je realnost, zašto postoje brda, nego da se prave tuneli ispod njih, rekao je gradski menadžer.

"To je stara ideja, još je Tito "50-ih godina pokušao da radi taj tunel, a tada to nije bilo moguće, zato što je visoka voda pored reke Save, a sada su tehnologije to omogućile", rekao je Vesić.

Objasnio je da će tunel spojiti savsku i dunavsku obalu, da će počinjati negde oko sadašnje autobuske stanice, po prvoj projekciji, treba da bude dug 1,1 kilometar i da izlazi u dnu Francuske ulice.

"Sada će on biti produžen. Postoje dve verzije, ili će biti 1.400 metara, ili 2.000 metara, ali, u svakom slučaju, izlaziće u Bulevar despota Stefana, što će omogućavati da se veoma brzo automobilom dođe od Novog Beograda do Pančevačkog mosta, što će rasteteretiti saobraćaj u samom centru grada", kaže gradski menadžer.

To će, smatra, imati svoje efekte i na ekologiju i taj tunel je, ističe, možda i najpotrebniji Beogradu, a kako je istakao, tender za izradu idejnog rešenja tunela sa rokom do 1. avgusta je objavljen.

"To je prvi korak, kasnije krećemo u izradu glavnog projekta, zatim raspisivanje tendera za izgradnju, to će trajati nekoliko godina, ali važno je da građani znaju da taj problem rešavamo i da ćemo saobraćaj u centru smanjiti upravo tim tunelom", rekao je Vesić.

Gradski menadžer kaže da se planira i tunel ispod Topčidera.

"Kada se ide sa mosta na Adi ka Čukarici, sa leve strane planiran je tunel koji treba po prvom projektu da izađe negde kod Partizanovog stadiona, a sada će ići skoro do Autokomande", rekao je Vesić.

Prema njegovim rečima, rade se i terminali za nove okretnice autobusa, kao u Bloku 20, a najavio je da će ubrzo početi da se radi i paraleleno sa Brankovim mostom još jedan terminal, te da će oba biti gotova do septembra i da će koštati oko 40 miliona dinara.

"To za građane znači da više neće biti okretnice u centru grada, okretnica na Studentskom trgu biće izmeštena u Dunavsku, što će omogućiti da Vasinu ulicu pretvorimo u pešačku zonu, da počnemo sa izgradnjom garaže na Studentskom trgu, da izmestimo okretnice sa Zelenog venca i sa Trga republike", naveo je Vesić.

Dodaje da će okretnice biti na prilazima gradu, a da sve predstavlja rešavanje konkretnih problema, kako bi se i smanjio saobraćaj u centru grada i kako bi ljudi lakše koristili javni prevoz.

Vesić kaže i da će sadašnji tramvajski most biti proširen za dve trake sa obe strane i biće izgrađena saobraćajnica sa novobeogradske strane, pristupiće se i rekonstrukciji Knez Miloševe ulice sa izgradnjom podzemne garaže."Sama ulica će biti proširena, trotoari uređeni i ulica će postati to što treba da bude, ulica u koju će ljudi želeti da dolaze", rekao je Vesić i dodao da vremena ima, novca nekad ne.

Ali se trudimo da se nađe načina da se uštedi i obezbedi novac za važne infrastrukturne projekte, koji rešavaju probleme ljudi", zaključio je gradski menadžer.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track