PALILULA FATALNA ZA BAJKERE: Za 4 godine preko 2.000 motorista imalo saobraćajku, a 52 poginulo
Foto: Profimedia

porazna statistika

PALILULA FATALNA ZA BAJKERE: Za 4 godine preko 2.000 motorista imalo saobraćajku, a 52 poginulo

Beograd -

U opštini Palilula danas je održano predavanje u okviru projekta pod nazivom "Trening bezbedne vožnje za motocikliste" koji sprovodi Agencija za bezbednost saobracaja, a predsednik opštine Palilula Aleksandar Jovičić je rekao da je na teritoriji te opštine od 2012. do 2016. godine 2.092 osobe stradalo na svojim motorima, a da je 52 osobe poginulo.

Jovičić je istakao da je to veliki problem koji pogađa naše društvo i veliki gubitak u smislu ljudi koji više nisu sa nama.

"Sa druge strane proračun je da gubitak svakog života košta između 300.000 i 700.000 hiljada evra. Mi smo na taj način izgubuli preko 18,5 miliona evra samo na teritoriji naše opštine i te ljude koji su trebali da ostanu sa nama, da budu u našoj zajednici", kazao je Jovičić.

Dodao je da će iz tog razloga i danas i u budućnosti organizovati niz preventivnih radionica, kako teoretskih, tako i praktičnih, kako bi probudili svest i pružili što više znanja ljudima na mopedima, koji će se u budućnosti voziti.

"Organizovaćemo radionice i kako bismo poboljšali statistiku i imali što manji broj nezgoda, što mnanji broj poginulih, povređenih, jer na taj način sigurno ćemo živeti u srećnijoj i bezbednoj zajednici, kako u pogledu motociklista, tako i pešaka i drugih učesnika u saobraćaju", kazao je Jovičić.

Direktorka Agencije za bezbednost saobraćaja Jasmina Milošević kazala je da dvotočkaši imaju 20 puta veću verovatnoću da dožive saobraćajnu nesreću u saobraćaju od ostalih ucesnika u saobraćaju.

"Posebno ranjiva i ugrožena kategorija u saobraćaju jesu motorizovani dvotočkaši i upravo je to jedan od razloga za ovo predavanje na kojem učestvuju i ljudi sa iskustvom i bez iskustva", kazala je i dodala da ranjivost te kategorije u saobraćaju proističe iz nekoliko razloga, a jedan je upravo taj što nemaju dovoljno razvijenu svest o bezbednosti o saobraćaju i o bezbednom ponašanju u saobraćaju.

"Sa druge strane često se dešava da ne budu dovoljno uočljivi i nesavesnost ostalih učesnika u saobraćaju dovodi do toga da dođe do saobraćajne nesreće sa ovom grupom učesnika u saobraćaju", navela je Milošević.

Prema njenim rečima, Agencija za bezbednost u saobraćaju drugu godinu za redom sprovodi edukaciju i treninge bezbedne vožnje sa ovom kategorijom učesnika u saobraćaju i do sada su imali više od 600 polaznika u gradovima širom Srbije.

Navela je da zahvaljujući povećanoj svesti učesnika te kategorije u saobraćaju u ovoj godini u prvih pet meseci zabeleženo je smanjenje i poginulih i povređenih dvotočkaša.

"Istraživanja su pokazala da tek 70 odsto mopedista, a 90 odsto motociklista koristi kacigu. Iako biste rekli da je 90 odsto dobar procenat ili veliki, zapravo nije, jer samo puna zaštita pruža motociklisti zaštitu ukoliko dođe do saobraćajne nesreće", istakla je Milošević i dodala da motorciklista koji nema zaštitnu kacigu pet puta povećava verovatnoću da smrtno strada u saobraćajnoj nezgodi.

Kako je rekla, veliki broj dvotočkaša je i sam priznao da prekoračuje brzinu, što je razlog da je najveći broj nezgoda, 80 odsto, zabeleženo da se dešava u naselju. Najčešći uzroci nastanka saobraćajnih nesreća, prema rečima Milošević, su prekoračenje brzine, vožnja pod dejstvom alkohola i neiskustvo.

"Svaka treća nezgoda dvotočkaša se dogodi samostalno, odnosno nema drugog učesnika u saobraćaju ili je došlo do prevrtanja na putu ili do sletanja, a prosečna starost stradalog motocikliste je 36 godina, a mopediste 48 godina", navela je Milošević.

Predsednik Agencije za bezbednost motociklista Vladimir Jevtić kazao je da je u svaku devetu saobraćajnu nezgoda sa smrtnim ishodom učesnik dvotočkaš.

"Mi ne nosimo za džabe epitet donatora organa. Rizik je ono što nas izdvaja, a trening je jedno od rešenja kojim možete da se vratite bezbedno kući", kazao je Jevtić.

Naveo je da će na današnjem predavanju biti obuhvaćeni svi faktori rizika, koji se tiču i zaštitne opreme i iznenadne opasne situacije.

"Kada se desi iznenadna opasna situacija vi na motociklu imate najviše tri sekunde da je rešite i to je ono što je važno da motociklistima damo jasne procedure kako mogu rešiti opasnu situaciju", kazao je Jevtić.

(Kurir.rs/Tanjug/Foto: Profimedia)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track