KRITIKE: Dačić stao na stranu desničara?

Bura zbog izjava premijera Srbije

Društvo -
Dok jedni tvrde da mogu da tuže predsednika Vlade zbog kršenja Zakona o zabrani diskriminacije, drugi kažu da je izjavama o gej paradi otvoreno podržao profašističke organizacije

BEOGRAD - Izvinjenje, uzdržanost i tolerancija!Izjava premijera Srbije Ivice Dačića da homoseksualnost nije normalna uzburkala je javnost, pa su na nju reagovali predstavnici političkih stranaka, poverenica za ravnopravnost i pripadnici LGBT populacije koji takav stav oštro kritikuju!NetrpeljivostNevena Petrušić, poverenica za ravnopravnost, istakla je da takve i slične izjave ne doprinose razvijanju tolerancije.- One samo mogu da doprinesu produbljivanju netrpeljivosti prema LGBT osobama. Nosioci javne vlasti svojim stavovima utiču na oblikovanje javnog mnjenja i moraju da budu svesni svoje pojačane odgovornosti - zaključila je ona.Predrag Azdejković iz Gej-strejt alijanse istakao je da je Dačić premijer svih građana i da mora da ih poštuje bez obzira na njihovu seksualnu orijentaciju.- Njegovo privatno mišljenje me ne zanima. On je tu da poštuje i primenjuje zakone ove države, a ne da daje nedopustive izjave kao što je ova, zbog koje bi mogli da ga tužimo po Zakonu o zabrani diskriminacije - rekao je Azdejković.NedopustivoSocijaldemokratska omladina smatra da predsednik Vlade duguje izvinjenje homoseksualcima zbog nedopustivih komentara, naročito u ovom trenutku.- On na ovakav način otvoreno staje na stranu ekstremno desničarskih i profašističkih organizacija, kojima daje vetar u leđa umesto da samo obezbedi mirno održavanje parade i sigurnost njenim učesnicima - rekli su oni. Psiholog Žarko Trebješanin kaže da je na naučnoj struci da daje ocene o devijantnosti i normalnosti LGBT grupe.- Svetska zdravstvena organizacija još pre 40 godina zaključila je da homoseksualnost ne spada u seksualne nastranosti i perverzije, kako se ranije mislilo, već se ono klasifikuje kao seksualna orijentacija - objasnio je Trebješanin i zaključio da je argument premijera Dačića pogrešan.Premijer Ivica Dačić izjavio je juče da bezbednosne procene za održavanje Parade ponosa mogu po zakonu da budu urađene 24 sata pre samog događaja.- Ne znam, šta vi mislite da sam ja? Ja sam ministar unutrašnjih poslova, mi naređujemo i donosimo odluke, a ne odobravamo skupove. Oni neka pripremaju svoj skup, niko im to ne brani, a procene možemo da uradimo po zakonu 24 sata pre održavanja - rekao je Dačić.

REAGOVANJABranimir Nešić (pokret Dveri)Očigledno je da koristi „teške reči“ s krajnjim ciljem da dozvoli sprovođenje Parade ponosa jer je Ivica Dačić dosad pokazao da jedno priča, a drugo radi.Dragan Marković Palma (Jedinstvena Srbija)Koja parada, čega parada? Srama? Neka rade šta hoće u četiri zida. Niko im ne brani, čak će imati i podršku Baneta Ružića, koji će im držati sveću.Birgita Olson (švedska ministarka)Parade ponosa predstavljaju važan test da li država poštuje principe demokratije. Kandidat za članstvo u EU mora da pokaže da se ljudska prava LGBT zajednice poštuju.Čedomir Jovanović (LDP)Premijer se igra bezbednošću, mirom i ljudskim pravima. Podsećam ga da u Srbiji postoji zakon o borbi protiv diskriminacije koji je usvojen zahvaljujući LDP.

Sukob SPS i DS!Povodom izjave Ivice Dačića juče se saopštenjem oglasila omladina DS, koja kaže da je to potvrda nerazumevanja suštine i koncepta zaštite ljudskih prava. Odmah potom oglasila se i omladina SPS, podsećajući ih na pređašnje izjave Dragana Đilasa, koji je tvrdio da je prajd problematičan. Još su dodali da omladina DS nije dostojna da tumači izjave predsednika Vlade.