KONAČNO RAZOTKRIVENA MISTERIJA STRADANJA VOZAČA ŠIROM SRBIJE: Evo zašto masovno ginu baš na pružnim prelazima
Foto: Zorana Jevtić

Viša sila, loša procena ili mane signalizacije?

KONAČNO RAZOTKRIVENA MISTERIJA STRADANJA VOZAČA ŠIROM SRBIJE: Evo zašto masovno ginu baš na pružnim prelazima

Društvo -

Na pružnim prelazima godišnje nastrada desetak osoba i često se dešava da auto stane na sred pruge, a u srpskim železnicama objašnjavaju da nije u pitanju nikakav "fenomen" već da su glavni krivci za nesreće u tim slučajevima strah vozača kod nailaska voza i loša procena situacije.

foto: Zorana Jevtić

U Srbiji ima oko 2.130 prelaza na kojima se ukrštaju drum i pruga i od tog broja 502 putna prelaza su obezbeđena najsavremenijom signalno - sigurnosnom opremom, rampama odnosno branicima i polubranicima, svetlosno-zvučnom signalizacijom, rečeno je u Infrastrukturi železnice Srbije.

Ostali prelazi su obezbeđeni znacima drumske signalizacije, kao što su Andrejin krst, znak Stop i slično, kaže Nenad Stanisavljević iz Infrastrukture železnice Srbije.

foto: Zorana Jevtić

"Svi putni prelazi su na odgovarajući način obezbeđeni. Infrastruktura železnice Srbije nastoji da što veći broj prelaza obezbedi na što bolji način i savremenom signalizacijom", istakao je Stanisavljević.

Na pitanje kako komentariše to što ima puno nesreća u kojima se automobil ugasio na sred pruge i zatim nije mogao da upali i što se u narodu priča da voz možda u trenutku nailaska izvuče struju iz automobila ili da je reč o 'višoj sili' ili nekom neobjašnjivom fenomenu, Stanisavljević ističe da su glavni krivci psihološka paraliza zbog straha i pogrešna procena situacije.

foto: Zorana Jevtić/Ilustracija

"Postoje dva faktora. Psihološki momenat, jer ljudi zaboravljaju da je zaustavini put voza između 700 i 1.000 metara i kada vide voz pokušaju da pređu. Kada im se auto nađe na pruzi jednostavno dođe do mentalne i psihološke paralize i nesposobni su da odreaguje. Zbog toga dolazi do nesreća. Slično je i sa pešacima na pruzi, pa ako je pitanje zašto stane auto, može da bude pitanje i zašto se pešak ne pomeri sa pruge iako vidi da voz ide".

Stanisavljević navodi da je očigledno reč o nekoj vrsti straha i psihološke paralize koja vozaču auta ne dopušta da na najefikasniji način odreaguje i spasi sebi i drugim putnicima život.

foto: Zorana Jevtić

Kako je rekao, vozači su navikli da vozovi saobraćaju veoma sporo na našim prugama ili da uopšte ne saobraćaju.

foto: Aleksandar Jovanović

"Mi smo na više od 200 km pruga samo prošle godine brzinu vozova podigli sa 30 ili 40 km na sat na 80 do 100 km na sat. Na velikom broju pruga, gde je remont završen, sad ide mnogo veći broj vozova nego ranije. Vozači se nadaju da voz neće naići. Naš je apel da iako je voz daleko da se ne upuštate u takvu avanturu, jer se obično završi tragično", poručio je Stanisavljević.

foto: Nebojša Mandić

Kaže da je u 2017. na putnim prelazima poginulo osam osoba, a u 2016. godini 10 i da svake godine, nažalost, na prelazima strada otrilike desetak osoba.

(Kurir.rs/Tanjug/Foto: Zorana Jevtić)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track