icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

AKO SE POVREDITE U PREVOZU, TAKSIJU, AUTOBUSKOJ STANICI MOŽETE DA UZMETE VELIKE PARE: Evo kako do odštete i koliko ćete dobiti!
Foto: Stefan Jokić

Kurir istražuje

AKO SE POVREDITE U PREVOZU, TAKSIJU, AUTOBUSKOJ STANICI MOŽETE DA UZMETE VELIKE PARE: Evo kako do odštete i koliko ćete dobiti!

Društvo

Pažnja Pravo na obeštećenje ima svaki putnik koji je povređen na autobuskoj stanici, aerodomu ili u bilo kom drugom prevoznom sredstvu

Putnik koji doživi nesreću u javnom prevozu, bez obzira na to da li je reč o autobusu, vozu, avionu, tramvaju ili taksi vozilu, ima pravo da naplati odštetu za povrede koje je zadobio, troškove lečenja, pretrpljeni strah, bol...

 

Kolika će mu nadoknada pripasti zavisi od stepena povreda i od toga koliko je ta nesreća uticala na njegove radne sposobnosti. Najmanja osigurana suma u slučaju trajnog invaliditeta iznosi 16.000 evra, plus 4.000 evra za troškove lečenja, dok je u slučaju smrti putnika 8.000 evra najmanja suma koju može dobiti njegova porodica.

 

foto: Stefan Jokić

 

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost u saobraćaju objašnjava da je svaki putnik osiguran od dolaska na autobusku stanicu ili aerodrom, pa sve dok je u neposrednoj blizini prevoznog sredstva iz kojeg je upravo izašao posle završene vožnje.


- Nije važno da li se nalazi u autobusu, tramvaju, trolejbusu, vozu, avionu, taksi vozilu, putnik je osiguran zato što je svaki prevoznik dužan da zaključi ugovor o osiguranju putnika sa nekom osiguravajućom kućom po svom izboru. To osiguranje pokriva i nezgode koje se dogode dok je putnik na autobuskoj stanici sa namerom da putuje, dok je u vozilu i kad izađe iz vozila i nalazi se u neposrednoj blizini, ali je bitno da nesrećan slučaj bude u vezi sa prevozom - kaže Okanović.

 

foto: Dragana Udovičić

 

On dodaje da putnik ili članovi porodice smrtno stradalog putnika imaju pravo na dve vrste nadoknade, a rok za podnošenje zahteva za odštetu je tri godine.
- Oštećeni se obraća prevozniku da mu da podatke sa kojim osiguranjem je zaključio polisu, a zatim povređeni putnik ili rodbina poginulog podnosi zahtev za isplatu osigurane sume. Ta suma za smrtni slučaj iznosi najmanje 8.000 evra, a za trajni invaliditet 16.000 evra, plus 4.000 evra za troškove lečenja. To svaki putnik naplati bez obzira na to ko je kriv za nesreću. Drugo, putnik ima pravo da naplati odštetu za pretrpljeni bol, strah, naruženje i gubitak opšte životne aktivnosti i od osiguranja onoga ko je skrivio štetu. Tu se mogu naplatiti sume od 50.000 dinara pa nadalje, ne postoji gornji limit. I rodbina poginulog, osim osigurane sume, ima pravo na odštetu zbog duševnog bola - tvrdi Okanović i naglašava da osiguravajuće kuće isplaćuju osiguranu sumu do milion evra, a sve preko toga mora da plati vlasnik prevoznog sredstva u kome je putnik povređen.


Savet advokata
Prikupiti što više dokaza


Advokat dr Gvozden Grgur upozorava da je jako bitno da povređeni putnik obezbedi što više materijalnih dokaza koji bi kasnije poslužili njegovom advokatu da na najlakši način putem mirnog rešenja spora ili putem tužbe u sudskom postupku dokaže da se putnik zaista i povredio u javnom prevozu.
- Bitno je da putnik sačuva kartu, da, ukoliko je moguće, obavesti policiju, eventualno da uslika prostor gde je povređen i da se što pre javi lekaru ili pozove Hitnu pomoć kako bi mu se konstatovale povrede. Ako ima i svedoke, to je još bolje. To su dokazi koje će oštećenom putniku tražiti svaki advokat da bi krenuo u proceduru naplate materijalne ili nematerijalne štete - kaže Grgur i dodaje da uvek savetuje klijente da tuže vlasnika vozila jer će, ako pokušaju da se nagode, dobiti manje novca nego u sudskom postupku.


Odšteta i za slepe putnike
U javnom prevozu su osigurani svi putnici, pa čak i slepi putnici, koji još uvek nisu platili kartu ili se švercuju.
- Sve što važi za putnike koji su platili kartu, važi i za slepe putnike koji nisu platili kartu, a našli su se u vozilu u trenutku nesreće - kaže Okanović.


Procedura:
Šta kad dođe do nesreće:


- Dolazi Hitna pomoć, koja povređenog prevozi u bolnicu
- Bolnica obaveštava policiju i daje podatke o povređenom putniku
- Policija evidentira podatke o povređenim ili smrtno stradalim putnicima
- Putnik od prevoznika traži podatke kod koje osiguravajuće kuće je osiguran
- Putnik podnosi zahtev osiguravajućoj kući za isplatu osigurane sume
- Veštak medicinske struke procenjuje stepen invaliditeta
- Na osnovu stepena povreda određuje se osigurana suma koja će biti isplaćena oštećenom
- Putnik podnosi drugi zahtev za isplatu odštete osiguravajućoj kući kod koje je osiguran onaj ko je izazvao nesreću

 

Visina odštete


8.000 evra je najniža odšteta u slučaju smrti putnika
16.000 evra je najmanja odšteta u slučaju potpunog invaliditeta
110.000 do 150.000 dinara može iznositi odšteta za lake telesne povrede
400.000 dinara pa naviše iznosi odšteta za umanjenje opšte životne aktivnosti

Kurir.rs/Slavica Tomčić

Foto:Dragan Kadić

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.