IBARSKA MAGISTRALA ZABRANJENA ZA ŠLEPERE Drobnjak: Imamo ideju da  uvedemo naplatu putarine za teretna vozila
Foto: Vladimir Šporčić

svi na auto-put

IBARSKA MAGISTRALA ZABRANJENA ZA ŠLEPERE Drobnjak: Imamo ideju da uvedemo naplatu putarine za teretna vozila

Društvo -

Za vozače teretnih vozila čija ukupna težina prelazi 12 tona treba uvesti naplatu putarine na magistralnim putevima, posebno radi bezbednosti i rasterećenja ovih frekventnih puteva, smatra direktor "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak.

Drobnjak je nedavno gostujući na RTS istakao da bi se uvođenjem putarine vozači mnogih teretnjaka opredelili za auto-put, čime bi se kretanje opterećenim magistralama znatno olakšalo.

- Na Ibarskoj magistrali nije rasterećen saobraćaj, već je put pun vozila. Imamo opterećenje i od Lazarevca do Beograda. Posebno ima dosta kamiona koji izbegavaju da plaćaju putarinu na auto-putu, pa biraju magistralni put. Zato imamo ideju da uvedemo obaveznu naplatu putarine za teretna vozila čija težina premašuje 12 tona, kako bismo vozače naterali da koriste auto-put - rekao je direktor "Puteva Srbije".

On je naveo i da bi ta naplata prevashodno uticala na bezbednost saobraćaja.

foto: Dado Đilas

- Imamo preporuku od Svetske banke da tako uradimo. Ibarska magistrala je vrlo opasna jer ima mnogo teških teretnih vozila. Njihovim pomeranjem ti putevi bi bili kvalitetniji za vožnju, što bi direktno uticalo na povećanje bezbednosti učesnika u saobraćaju, a naplatom bi se obezbedio i novac za održavanje puteva.

Na pitanja Kurira kada i na koji način bi ta ideja bila sprovedena u delo, direktor Drobnjak odgovorio nam je da pošaljemo pitanja mejlom i spustio slušalicu. Odeljenje za odnose sa javnošću ovog preduzeća odgovorilo nam je: "O mogućnosti realizacije ideje uvođenja naplate putarine na magistralnim putevima, tj. državnim putevima prvog B reda, javnost će biti blagovremeno obaveštena".

Udruženje Međunarodni transport Odabir puta je pravo vozača

S druge strane, predsednik poslovnog udruženja Međunarodni transport Neđo Mandić izričito je protiv "ovakve vrste monopola".

- U čitavom svetu monopol je zabranjen, pa zašto bih ovakvo ograničenje slobode kretanja i stavljanja para u džep jednom preduzeću podržao?! Ako detaljno sagledamo stvari, jasno je da je u pitanju uskraćivanje zakonskog prava na slobodu kretanja. Stvar je jasna, prevoznici koji imaju novca radije biraju auto-put i brže stižu na odredište, dok se oni koji nemaju odlučuju za alternativni put. Vozači moraju da imaju pravo da sami odaberu u skladu sa svojim mogućnostima i računicom. Nigde u svetu to nije zabranjeno - naglasio je Mandić za Kurir.

Profesor Saobraćajnog fakulteta u penziji Milan Vujanić pozdravlja ovaj predlog i za Kurir ističe da devizu ko se više vozi, treba više i da plati treba primeniti i u našoj zemlji.

- Teretna vozila težine preko 3,5 tona najviše oštećuju puteve, tako da bi bilo logično uvesti putarinu, koja će kasnije biti uložena u održavanje tih istih magistrala. Svakako, rasterećenje do kojeg bi došlo jer bi vozači češće birali auto-put takođe je dobra stvar. Podržavam ideju, mislim da je ona najpoštenija za sve, jer nikako ne bi trebalo da se plaća isto ukoliko neko stalno prelazi jedan te isti put i neko ko ga pređe jednom. Dobro rešenje postoji u Sloveniji, gde su uvedene markice, koje za jedan prelaz preko određenog puta koštaju 15 evra, dok za godinu dana one iznose 80 evra. Što se tiče slobode kretanja, ona može biti samo uslovna, onako kako je predviđeno zakonom, te smatram da je ova ideja ne bi prekršila - naveo je Vujanić.

Kurir.rs/Milica Vujović

Foto: Vladimir Šporčić, Dado Đilas

POLEDAJTE BONUS VIDEO:

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track