BIZARNO: Kikinđanin reklamirao gel za potenciju jer nije dao željeni rezultat
Foto: Shutterstock

pritužbe

BIZARNO: Kikinđanin reklamirao gel za potenciju jer nije dao željeni rezultat

Društvo -

Pored bofl obuće i odeće, mobilnih telefona i bele tehnike, građani muku muče i s kvalitetom preparata za održavanje muškosti, otkrilo je Udruženje potrošača Kikinde

Građani su svesni svojih potrošačkih prava i u najvećem broju slučajeva je njihovo nezadovoljstvo opravdano, ali ima i izuzetaka, u koje spada i slučaj Kikinđanina s nesvakidašnjom žalbom na kvalitet preparata za potenciju, ukazali su iz Udruženja potrošača Kikinde (UPOK).

- Najbizarnija reklamacija odnosila se na gel za potenciju. Javio nam se jedan nezadovoljni stariji gospodin. Požalio se tvrdeći da gel za potenciju nije dao željeni rezultat. Odgovorili smo mu da proizvodi te vrste ne podležu garanciji i da nismo u mogućnosti da mu pomognemo - rekao za Kurir Darko Cvijan, predsednik UPOK.

On je, međutim, potvrdio da im već godinama najveći broj pritužbi stiže za obuću i odeću lošeg kvaliteta.

- I dalje je najveći broj reklamacija na obuću i odeću, a odmah potom tu su mobilni telefoni i bela tehnika. Maha je u poslednje vreme uzela i onlajn prodaja, ali i trgovina na daljinu može potrošaču da presedne. Trudimo se da edukujemo i trgovce, pa s vremena na vreme organizujemo stručne skupove. Suština takvih edukacija jeste da potrošači znaju svoja prava, ali i da komunikacija s prodavcima bude mnogo bolja - rekao je Cvijan.

Udruženje potrošača Kikinde, kako dodaje, s većim ili manjim uspehom od 2007. godine trudi se da štiti prava i interese potrošača, ali i da otkloni sve nedoumice koje ih tište. Praksa im je, navodi, pokazala da Kikinđani i građani Vojvodine, s obzirom na to da su tokom poslednje dve godine postali i Regionalno savetovalište za Vojvodinu, nisu tužibabe.

- Građani su svesni svojih potrošačkih prava i u najvećem broju slučajeva je njihovo nezadovoljstvo opravdano - zaključio je on.

Usijani telefoni

Mesečno i do 150 poziva

l Predsednik Udruženja potrošača Kikinde Darko Cvijan istakao je da telefoni kol-centar tog udruženja za pomoć i savetovanje redovno zvone.

- Na mesečnom nivou bude između 120 i 150 poziva. Potrošači savet ili reklamaciju mogu da saopšte na 069/533-95-10 i 0230405-000 od 9 do 14 časova ili lično od 14 do 17 sati u prostorijama udruženja, u Svetosavskoj 32, u centru Kikinde - kaže Cvijan.

Vodič za reklamacije

l Prodavac je dužan da na prodajnom mestu vidno istakne obaveštenje o načinu i mestu prijema reklamacija, kao i da obezbedi prisustvo lica ovlašćenog za prijem reklamacija

l Potrošač može da izjavi reklamaciju usmeno na prodajnom mestu gde je roba kupljena, odnosno drugom mestu koje je određeno za prijem reklamacija, telefonom, pisanim putem, elektronskim putem, odnosno na trajnom nosaču zapisa, uz dostavu računa na uvid ili drugog dokaza o kupovini (kopija računa, slip i sl.)

l Prodavac je dužan da vodi evidenciju primljenih reklamacija i da je čuva najmanje dve godine od dana podnošenja reklamacija potrošača

l Prodavac je dužan da potrošaču izda pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrdi prijem reklamacije, odnosno saopšti broj pod kojim je zavedena njegova reklamacija u evidenciji primljenih reklamacija

l Evidencija o primljenim reklamacijama vodi se u obliku ukoričene knjige ili u elektronskom obliku i sadrži naročito podatke o podnosiocu i datumu prijema reklamacije, podatke o robi, kratkom opisu nesaobraznosti i zahtevu iz reklamacije, datumu izdavanja potvrde o prijemu reklamacije...

l Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije pisanim ili elektronskim putem odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju

l Odgovor prodavca na reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije

l Rok ne može da bude duži od 15 dana, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj, od dana podnošenja reklamacije

l Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom, predlogom i rokom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost potrošača

l Ukoliko prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu potrošača u roku koji je dogovoren, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti potrošača i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost

l Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom

l Nemogućnost potrošača da dostavi prodavcu ambalažu robe ne može biti uslov za rešavanje reklamacije niti razlog za odbijanje otklanjanja nesaobraznosti

Saša Urošev

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track