BEOGRAĐANKA PLATILA PARFEM 19.000 DINARA KOJI NIJE DOBRO MIRISAO: Ovakvom odgovoru iz Diora se nije nadala!
Foto: Shutterstock

dOBRA PRAKSA

BEOGRAĐANKA PLATILA PARFEM 19.000 DINARA KOJI NIJE DOBRO MIRISAO: Ovakvom odgovoru iz Diora se nije nadala!

Društvo -

Perfimerija u kojoj je pazarila parfem odbila reklamaciju Beograđanke, ona se obratila proizvođaču u Francuskoj i uz izvinjenje odmah dobila novi proizvod i poklon

Slučaj jedne Beograđanke koja je u Srbiji kupila "Diorov" parfem od 19.000 dinara, a pošto nije valjao, pisala je "Diorovom" sedištu u Parizu, odakle su joj ekspresno poslali isti novi parfem i dodatni poklon, primer je odlične trgovačke prakse koji bi i naši domaći trgovci trebalo da praktikuju, ocenjuju predstavnici potrošača.

Naime, pomenuta Beograđanka je u poznatoj parfimeriji u šoping-molu u prestonici kupila "Diorov" parfem, koji je platila 19.000 dinara, ali, kako kaže, nije bio upotrebljiv jer je miris bio "bled".

- Moj dečko je istog dana kupio parfem u istom prodajnom lancu, a on je bio odličnog kvaliteta. Tada je počela moja bitka za pravdu. Kada sam videla da sam na neki način prevarena, otišla sam da se žalim, a onda je usledilo pisanje molbi, i sve je to jako dugo trajalo. U pitanju su bili meseci - ispričala je ona za portal Espreso.

Pošto je parfimerija u kojoj je kupila parfem uporno odbijala reklamaciju, Beograđanka je rešila da se obrati direktno proizvođaču, kompaniji "Dior" u Parizu.

- Obratila sam se i Udruženju za zaštitu potrošača. Rečeno mi je da je ovo na neki način moja odgovornost jer sam imala tester pored parfema, pa sam tu morala da zaključim da nešto nije u redu. Zainatila sam se jer nije lako dati veliki novac za parfem, a dobiti osrednji proizvod, koji miriše kao da ste ga kupili kod šanera. Iz "Diora" su mi odgovorili da slikam dno bočice na kome se nalazi žig, jedinstveni kod parfema kako bi oni potvrdili da je u pitanju original. To sam i učinila.

Ubrzo su mi odgovorili da se izvinjavaju i da će mi poslati novi parfem. Kako sam želela parfem iz druge njihove serije, dobila sam dva parfema i balzam za usne, koji je poprilično skup, u znak pažnje za izvinjenje - ispričala je ona i dodala da je nakon četiri meseca borbe sa domaćim prodavcem, koji prvobitno nije hteo da primi reklamaciju, isterala pravdu. Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Goran Papović rekao je za Kurir da često dobijaju ovakve prijave od potrošača, a potom ih udruženje savetuje da se obrate direktno kompaniji ili firmi čiji su proizvod kupili.

- Svakom proizvođaču je u interesu da sačuva kupca. To pokazuje i ovaj primer i dobro je da se takve stvari dešavaju, samo bi bilo još bolje da se ovakva trgovačka praksa češće praktikuje i kod nas - kaže Papović i dodaje:

- Kada trgovac dobije neki proizvod, u ovom slučaju parfem, on uz njega dobija šta su plagijati tog proizvoda kako bi potrošači bili upućeni u to i kako ne bi nasedali na prevare. Nakon toliko prijava i žalbi dobro je da ima ovakvih slučajeva gde se potrošač izborio za svoja prava - istakao je Papović.

Šta kaže Zakon o zaštiti potrošača

- Prodavac je dužan da na prodajnom mestu vidno istakne obaveštenje o načinu i mestu prijema reklamacija, kao i da obezbedi prisustvo lica ovlašćenog za prijem reklamacija

- Potrošač može da izjavi reklamaciju usmeno na prodajnom mestu gde je roba kupljena, odnosno drugom mestu koje je određeno za prijem reklamacija, telefonom, pisanim putem, elektronskim putem, odnosno na trajnom nosaču zapisa, uz dostavu računa na uvid ili drugog dokaza o kupovini (kopija računa, slip i sl.)

- Prodavac je dužan da vodi evidenciju primljenih reklamacija i da je čuva najmanje dve godine od dana podnošenja reklamacija potrošača

- Prodavac je dužan da potrošaču izda pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrdi prijem reklamacije, odnosno saopšti broj pod kojim je zavedena njegova reklamacija u evidenciji primljenih reklamacija

- Evidencija o primljenim reklamacijama vodi se u obliku ukoričene knjige ili u elektronskom obliku i sadrži naročito podatke o podnosiocu i datumu prijema reklamacije, podatke o robi, kratkom opisu nesaobraznosti i zahtevu iz reklamacije, datumu izdavanja potvrde o prijemu reklamacije...

- Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju

- Odgovor prodavca na reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije

- Rok ne može da bude duži od 15 dana, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj, od dana podnošenja reklamacije - Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom, predlogom i rokom za rešavanje reklamacije ukoliko je dobio prethodnu saglasnost potrošača

- Ukoliko prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu potrošača u roku koji je dogovoren, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti potrošača i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost

- Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom

- Nemogućnost potrošača da dostavi prodavcu ambalažu robe ne može biti uslov za rešavanje reklamacije niti razlog za odbijanje otklanjanja nesaobraznosti

Kurir.rs/ Aleksandra Kocić

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track