SRPSKI VOZAČI ZAROBLJENI NA UKRAJINSKO-RUMUNSKOJ GRANICI, PONESTAJE IM HRANE I VODE! Čekaju u koloni više od 80 SATI!
kamioni na granici Đakovo-Haimeu, Foto: Privatna Arhiva

u velikom PROBLEMu

SRPSKI VOZAČI ZAROBLJENI NA UKRAJINSKO-RUMUNSKOJ GRANICI, PONESTAJE IM HRANE I VODE! Čekaju u koloni više od 80 SATI!

Društvo -

Krizni štab Privredne komore Srbije u stalnom je kontaktu s vozačima u Ukrajini i u saradnji s diplomatsko-konzularnim predstavništvima pokušava da pronađe rešenje za povratak u Srbiju

Vozači kamiona iz Srbije, ali i drugih zemalja, koji se uglavnom vraćaju iz Ruske Federacije, zaustavljeni su na graničnim prelazima Ukrajine. Na prelazu Đakovo-Halmeu, koji razdvaja Ukrajinu i Rumuniju, nalazi se tridesetak srpskih kamiona koji su u koloni zarobljeni više od 80 sati, kaže za Kurir vozač iz Čačka Dragan Belošević.

- Mnogi naši vozači više nemaju novca. Ponestaje nam hrane i vode. Držimo se zajedno i jedni drugima pozajmljujemo novac kako bismo mogli da kupimo hranu. Ovde nema toaleta i veoma je hladno. Grejemo se u kabini - kaže Belošević i dodaje:

Kolona kamiona na granici između Ukrajine i Rumunije
Kolona kamiona na granici između Ukrajine i Rumunijefoto: Kurir

- Na granici ne dozvoljavaju da prođu kamioni koji prevoze robu iz Rusije. Obratili smo se našim firmama, koje su reagovale, a u kontaktu smo i s Privrednom komorom Srbije - ističe Belošević i objašnjava da je problem što mnogim vozačima ponestaje goriva, a u Ukrajini ne dozvoljavaju da se sipa više od 20 litara po vozilu jer je ratno stanje.

I Dragan Lazović, jedan od naših vozača koji su trenutno zarobljeni u kolonama na granici Đakovo-Halmeu kaže za Kurir da su na samoj granici nalazi četrdesetak srpskih kamiona.

Dragan Lazović u svom kamionu
Dragan Lazović u svom kamionufoto: Privatna Arhiva

- U selima koja su blizu granice ima oko stotinak naših kamiona. Pet dana smo zarobljeni ovde. Ponestaje nam vode i hrane pa odlazimo do obližnjeg sela da kupujemo. Gorivo nam je veliki problem, mnogima su rezervoari skoro prazni. Otežana je i komunikacija. Nemamo gde da dopunimo telefone, nemamo interneta - kaže Lazović.

Iz Privredne komore Srbije saopštili su da je krizni štab PKS u stalnom kontaktu s vozačima u Ukrajini i u saradnji s diplomatsko-konzularnim predstavništvima pokušava da pronađe rešenje za povratak u Srbiju. Predsednik Grupacije za prevoz robe u drumskom saobraćaju PKS Miroslav Nikolić upozorio je da je situacija na terenu veoma složena i neizvesna kada je reč o transportu robe prema Ukrajini, Rusiji i Belorusiji.

Vanredna sednica UO PKS

Naplata potraživanja i transport najveći problemi

PKS će preduzeti hitne mere za ublažavanje posledica izazvanih zbivanjima u Ukrajini koje se odnose na naplatu potraživanja i transport. Kompanijama se savetuje da dobro procene prilikom donošenja odluka o novim isporukama robe na rusko, belorusko i ukrajinsko tržište, istaknuto je na vanrednoj sednici UO PKS. U najskorije vreme PKS će pripremiti i konkretan i realni predlog mera za pomoć najugroženijim preduzećima koji će uputiti Vladi Srbije.

sednica Ukrajina
foto: Privredna Komora Srbije

Predsednik PKS Marko Čadež rekao je da je Komora u stalnoj komunikaciji s privredom, da se traže rešenja za probleme s kojima se suočavaju kompanije na terenu i u platnom prometu.

- PKS je odmah reagovala na krizu u Ukrajini i u najkraćem roku formirala krizni tim za praćenje situacije i kol-centar - jedinu zvaničnu tačku komunikacije s privredom. Uspostavili smo kvalitetnu komunikaciju i koordinaciju s Ministarstvom spoljnih poslova i ambasadama u Kijevu i Bukureštu.

sednica Ukrajina
foto: Privredna Komora Srbije

Na sve načine pokušavamo da uspostavimo komunikaciju s komorama Rusije i Ukrajine, učestvujemo u koordinaciji u okviru Juročejmbersa, a posebno smo u stalnoj komunikaciji s komorama Nemačke, Austrije, kao i zapadnog Balkana, pratimo situaciju na terenu i mere međunarodnih institucija i EU - rekao je Čadež. Analitički tim PKS, prema Čadežovim rečima, kontinuirano prati kretanja na međunarodnom finansijskom tržištu, svetskim berzama, kao i kretanja cena energenata, plemenitih metala i drugih sirovina, kako bi privrednicima omogućili kvalitetne informacije.

- Tranzit kroz Poljsku je prohodan, ide se preko Belorusije do ruskog tržišta, velike su kolone, dugo se čeka na granicama. Puno je dezinformacija, situacija se menja iz časa u čas, posebno što se sankcije uvode na dnevnom nivou - istakao je Nikolić, direktor kompanije "Srboeksport", navodi se u saopštenju PKS.

Članovi UO, predsednici kompanija koje najviše posluju sa ruskim, ukrajinskim i beloruskim tržištem izneli su svoje probleme u poslovanju, od kojih su najveći transport robe, zaustavljeni kamioni na granicama, način plaćanja preko poslovnih banaka i pad rublje, kao i neizvesnost poslovanja u budućem periodu.

Kolona kamiona na granici između Ukrajine i Rumunije
Kolona kamiona na granici između Ukrajine i Rumunijefoto: Kurir

- U stalnom smo kontaktu sa transporterima i pokušavamo da rešimo logističke probleme samih vozača koji se nalaze u Ukrajini na graničnim prelazima prema Poljskoj, Rumuniji i Mađarskoj. Naša preporuka kompanijama je da budu veoma oprezne prilikom slanja nove robe na tržište Rusije i Belorusije, s obzirom na teškoće u transportu. Takođe, važno je da se reši problem naplate potraživanja, kao i korespondskih banaka, a nadamo se da će ova kriza biti rešena što pre - rekao je Mihailo Vesović, direktor Sektora za internacionalizaciju PKS, i dodao će PKS nastojati da pomogne kompanijama čije je poslovanje ugroženo na tržištima Rusije, Belorusije i Ukrajine da se preorijentišu na nova tržišta.

Kurir.rs/ A. K. - Denis Čeković

Bonus video:

01:01

Ukrajinsko-ruska granica 35 km severno od Harkova

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track