NOVA ERA ZA INVESTICIJE: U Kragujevcu počinje proizvodnja električnih automobila!
Foto: Dimitrije Goll

VEST DECENIJE

NOVA ERA ZA INVESTICIJE: U Kragujevcu počinje proizvodnja električnih automobila!

Društvo -

Pred­sed­nik Sr­bi­je Ale­k­san­dar Vu­čić na­ja­vio da od 2024. go­di­ne kre­će proi­zvod­nja jed­nog mo­de­la na stru­ju. Ugo­vor sa „Ste­lan­ti­som“ je no­vo ula­ga­nje u vi­si­ni od uku­p­no 190 mi­lio­na evra

Predsednik Aleksandar Vučić najavio je početak potpuno nove ere u sferi investicija u Srbiju pošto je juče potpisan ugovor s predstavnicima kompanije „Stelantis“, kojim je praktično definisana proizvodnja električnih automobila u Kragujevcu.

Menjamo strateške planove

- Ovaj dan je veoma važan za Srbiju. Danas počinjemo potpuno novu eru u investicijama u našu zemlju. Mi smo danas potpisali ugovor o finansiranju električnog automobila koji će se proizvoditi u Kragujevcu. Sada ide tranzicioni period do 2023, a već od 2024. godine idemo sa proizvodnjom jednog modela. Srbija će sada ići u potpunosti u korak s najrazvijenim svetom i imati finalnog proizvođača električnog automobila...

Automobil koji ćemo praviti u Kragujevcu mnogo je lep automobil, ali ne smem više ništa da kažem. Nadam se da će „Stelantis“ dugo, dugo ostati u našoj Šumadiji - poručio je Vučić i dodao da će automobil biti namenjen za srednju klasu.

Kako je rekao, za Srbiju počinje nova era i u našem ponašanju, jer moramo da počnemo da se pripremamo za električne i blagohibridne automobile. On je napomenuo da moramo da izmenimo sve naše strateške planove u vezi sa energijom. S tim u vezi, podsetio je da je cena električnog automobila znatno veća od onih sa klasičnim motorom iste klase.

Aleksandar Vučić, stelantis
foto: Printscreen/Pink TV

- Moramo da razmišljamo o ceni električne energije, da imamo jeftinu, odnosno od drugih jeftiniju struju, a da bismo to postigli, moramo da imamo više obnovljive energije, da krenemo u izgradnju reverzibilnih elektrana. Mnogo posla i stvari je pred nama. Moramo da se promenimo da bismo u potpunosti bili spremni, jer 2035. godine neće postojati nikakva druga vozila pored električnih. Do 2030. zadržaćemo klasične motore, posle toga imaćemo samo električne motore - naglasio je Vučić.

Znak poverenja

On napominje da ta vozila imaju specijalne baterije, koje nose 40 odsto cene automobila.

- Ovo je nova investicija u visini od ukupno 190 miliona evra, Srbija će dati 48 miliona evra. Za nas je to značajno i zbog Kragujevca, Šumadije, ali i cele Srbije. Više nije samo pitanje koliko ćemo ljudi zaposliti već i kakvu ćemo novu vrednost da proizvedemo i kako će to uticati na naš BDP. „Stelantis“ će imati nešto manje od 80 do 100 novih modela do 2030. godine, potpuno vam je jasno kakva se revolucija priprema na automobilskom tržištu - izjavio je predsednik, napomenuvši da se u Srbiji proizvode delovi za mnoge automobilske kuće, ali je posebno značajno da se ima finalni proizvod.

Aleksandar Vučić, stelantis
foto: Kurir TV

Vučić kaže da se „Fijat“ sa 350 miliona evra nalazi među prvih 10 izvoznika Srbije.

- Fabrici u Kragujevcu predstoji tranzicioni period, moraju da se pripreme mašine, nove linije... A onda idemo u nešto drugo, drugačiju budućnost i stvaranje veće vrednosti, što će značiti ubrzani rast za Srbiju. Postavićemo Srbiju na mapi značajnih zemalja električne automobilske industrije, što će dati priliku da svojom pouzdanošću, odgovornim i ozbiljnim pristupom pozovemo mnoge druge da dolaze i ulažu u našu zemlju - poručio je Vučić.

Ugovor o dodeli sredstava podsticaja između Ministarstva privrede i „Fijat Krajsler automobili Srbija“ predstavljen je kao konkretan znak za uspešniju transformaciju te kompanije i prelazak na novu tehnologiju. Ugovor su juče potpisali ministarka privrede Anđelka Atanasković i izvršni direktor „Stelantisa“ Karlos Tavareš, koji je poručio da je su ovi potpisi jasan pokazatelj poverenja između dve strane.

- Bićemo ponosni kada budemo videli da vozila izlaze sa trake narednih nekoliko godina. Ugovor sa Srbijom je srž za sprovođenje plana „Stelantisa“ da napreduje do 2030. godine - izjavio je Tavareš.

KOJI MODEL SPREMA „FIJAT“

Iz srca Šumadije u ceo svet ide „panda“?

Iako juče nije otkriveno o kom modelu je reč, na osnovu nekih ranijih najava pretpostavlja se da će iz fabrike u Kragujevcu izaći moderna verzija „fijat pande“. „Fijat“, odnosno „Stelantis grupa“, već neko vreme pominje elektirčnu verziju upravo ovog malog gradskog automobila. Već je spremno nekoliko rešenja i prikaza koji nagoveštavaju kako bi ovaj model mogao da izgleda. Na jučerašnjem potpisivanju ugovora samo je rečeno da će električni automobil napravljen u Kragujevcu biti naslednik modela „fijat 500L“. Očekuje se da će nova „panda“ biti bazirana na konceptu „centoventi“ iz 2019. godine. Tehnološki bi trebalo da bude slična električnim modelima iz „Stelantis grupe“ - „pežou e-208“ i „opel korsi-e“. Dimenzijama bi bio sličan aktuelnoj „pandi“, a dizajn novog malog automobila, koji će debitovati sledeće godine, već je odobren. Ovaj model biće rađen u hibridnoj i potpunoj električnoj varijanti. Novi model mogao bi dosta toga da pozajmi od električnog „fijata 500“, poput baterije i električnog pogona. Procenjuje se da će novi model biti zanimljiv vlasnicima jer će u njemu moći da menjaju mnogo toga i da ga prilagođavaju sebi, a umesto klasičnog infotejment ekrana, moći će da koriste svoj smartfon ili tablet.

KAKO RADE ELEKTRIČNI AUTOMOBILI

Punjenje baterije i od kuće

Za razliku od konvencionalnih, koji rade na fosilna goriva, električni automobili rade na struju i, što je takođe važno, ne ispuštaju zagađujuće gasove i manje su štetni po životnu sredinu. Ova vozila obično imaju punjivu bateriju kojom se napajaju za pokretanje. Pune se na punjačima koji se postavljaju na benzinskim pumpama, parkinzima, u trgovačkim centrima... Baterija se može puniti i kod kuće na utičnicama od 110 i 220 volti, ili uz korišćenje specifičnih uređaja (volboks - wallboxes). Vreme čekanja do završetka punjenja je 20 sati za kućno punjenje, dok volboks uređaji završavaju punjenje za četiri sata. Specijalizovane stanice za brzo punjenje obavljaju ovaj posao za oko 40 minuta. Trajanje baterije zavisi od vrste automobila, ali, generalno, važi pravilo da se može preći od 200 do 350 kilometara.

Štampano izdanje 29.04.2022.
foto: Kurir

NE PROPUSTITE

DANAS UZ KUPLJENO IZDANJE DNEVNIH NOVINA KURIR DOBIĆETE NA POKLON LJUŠTILICU U OBLIKU JABUKE plus dodatak TV EKRAN

Poklon
foto: Kurir

Dnevne novine Kurir i ovog petka poklanjaju svim čitaocima dva poklona. Dobićete poklon – ljuštilicu u obliku jabuke plus dodatak TV Ekran.

Ljuštilica u obliku jabuke je kuhinjski alat koji ćete koristiti svakodnevno za bržu i lakšu pripremu ukusnih jela! Ovo je proizvod koji je neophodan u svakoj kuhinji. Veoma lako se koristi. Sve ono što vam je predstavljalo napor kada je priprema hrane u pitanju i trošilo vam vreme, sada može biti olakšano i ubrzano upotrebom ljuštilice.

Sada bez problema i za veoma kratko vreme možete oljuštiti krompir, kivi, krastavac, jabuku, šargarepu, tikvicu i ostalo voće i povrće.

U dodatku TV Ekran pročitajte:

Vanja Milačić: Takmičim se samo sa sobom

Ulogom opasne advokatice Jelene Dapčević u drugoj sezoni serije “Tajne vinove loze” ova dramska umetnica vratila se na male ekrane, gde je tokom više od dve decenije duge karijere ostvarila brojne role

Milena Vasić: To što vodim Beogradsko proleće isto je glumački zadatak

Đorđe Mišina: Veoma sam ponosan na svoj lik Ivana Katića u seriji “Vreme zla”

Čitajte KURIR

Ivana Kljajić

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track