ŠLJIVOVICA: Autentičan srpski brend kao deo nemalterijanog nasleđa od nedavno na UNESCO listi
Foto: Oksana Skendžić

ŠLJIVOVICA: Autentičan srpski brend kao deo nemalterijanog nasleđa od nedavno na UNESCO listi

Društvo -

Rakija šljivovica, nacionalno piće Srbije, nedavno je upisana je na UNESCO listu nematerijalnog kulturnog nasleđa čovečanstva.

Šljivovica je na UNESCO-voj listi nematerijalne kulturne baštine Srbije od decembra prošle godine. Dodavanjem šljivovice na listu, UNESCO je prepoznao značaj ovog pića za srpsku kulturu i društvo. U pojašnjenju UNESCO-a o šljivovici stoji da priprema ove rakije uključuje porodice i zajednice, kao i da se šljive najčešće uzgajaju na porodičnim farmama i beru u jesen.

šljivovica
foto: Oksana Skendžić

„U svečanim prilikama i tokom porodičnih slavlja, sa šljivovicom se nazdravlja sa željama za zdravlje i blagostanje. Takođe je važan deo tradicionalne medicine, s dodanim lekovitim biljem ili voćem za dobijanje lekova protiv prehlade i bolova ili antiseptika“, navode u UNESCO-u.

Srbija je, inače, poznata po mnogim autentičnim brendovima, proizvodima i uslugama koji su karakteristični za našu kulturu, tradiciju i nasleđe i prepoznatljivi u Srbiji i u svetu. Mnogi stranci imali su prilike da probaju rakiju šljivovicu, naš čuveni ajvar, kajmak, proju, čvarke, i da vide pirotski ćilim, tradicionalne narodne nošnje, srpske ikone i mnoge druge.

šljivovica
foto: Oksana Skendžić

Piće visokog kvaliteta

Sekretar udruženja za biljnu proizvodnju Privredne komore Srbije Aleksandar Bogunović kaže da svako domaćinstvo koje ima voćnjak proizvodi za sopstvene potrebe određenu količinu rakije, ali je to piće i dalje uglavnom nepoznato van Evrope, zbog čega intenzivno treba da se radi na njegovoj promociji.

Pored toga što to piće nije poznato svetskoj javnosti, problem je što je ono relativno skupo u odnosu na sva ova pomenuta pića, jer se ono proizvodi od sirovine koja je visokog kvaliteta. Zato je važno što smo došli na UNESKO-vu listu nematerijalnog kulturnog nasleđa - istakao je Bogunović.

Trenutno je u Srbiji registrovano više od 930 proizvođača koji proizvode 26 miliona litara rakija godišnje.

šljivovica
foto: Oksana Skendžić

Najbolje iz Srbije

Ovo tradicionalno piće pravi se od fermentisanih šljiva. To je popularna voćni rakija, a njen proces proizvodnje uključuje fermentaciju šljiva, destilaciju fermentisanog materijala, a zatim točenje u hrastove bačve. Kvalitetno napravljena šljivovica je bistra, aromatična i ima jak voćni ukus sa blagom notom hrasta.

1 / 5 Foto: Oksana Skendžić

Šljivovica se smatra tradicionalnim srpskim alkoholnim pićem i često se povezuje s kulturom i običajima u Srbiji, a najviše se koristi u tradicionalnim prilikama, poput slava, svadbi i drugih proslava. Međutim, treba napomenuti da se šljivovica pravi i konzumira u različitim zemljama u regionu Balkana, uključujući Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu, Crnu Goru, Makedoniju, Rumuniju i Bugarsku, ali ništa ne može da se meri sa srpskom šljivovicom.

“Kad je odmor nije teško”

Posetite Sajam turizma od 23. do 26. februara

Međunarodni sajam turizma biće održan od 23. do 26. februara na Beogradskom sajmu, pod sloganom "Kad je odmor nije teško".

Turistička organizacija Srbije vas poziva da se podsetite ili saznate nešto novo o kulturnom nasleđu i turističkim potencijalima Srbije.

Štand TOS-a će se nalaziti u Hali 4, čekamo vas da dođete i da se upoznate sa lepotama Srbije.

Promo

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja