"DECU NE TREBA UČITI O SEKSU METODOM KREDA-TABLA" Oštra polemika uživo zbog mogućeg uvođenja SEKSUALNOG OBRAZOVANJA U ŠKOLE
Da li deca u okviru formalnog obrazovanja imaju priliku da dobiju dovoljno informacija o kategorijama pola i roda, o tome šta je bezbedan odnos, šta su polno prenosive bolesti i ostale informacije koje se tiču reproduktivnog zdravlja čoveka?
Može li uvođenje seksualnog obrazovanja u škole da doprinese smanjenju polnih bolesti i maloletničkih abortusa? Gde je razumna granica u edukaciji dece o reprodukciji?
Seksualno obrazovanje u školama je tema kojoj se špristupa vrlo oprezno i koja sa sobom povlači brojna pitanja. Sa jedne strane, prema mišljenjima stručnjaka, edukacijom učenici dobijaju informacije o bezbednim seksualnim odnosima, boljoj zaštiti od polno prenosivih bolesti kao I kreiranju zdravog odnosa prema stupanju u seksualne odnose u određenoj starosnoj dobi.
Sa druge strane roditelji smatraju da je tanka granica koja bi mogla da ugrozi njihovu decu. Stopa trudnoća kod adolescentkinja u Srbiji jedna je od najviših u Evropi i iznosi 50 od 1.000 devojaka starosti od 15 do 19 godina u jednoj kalendarskoj godini.
Šta bi sve bilo obuhvaćeno seksualnim obrazovanjem u školama diskutovali su gosti jutarnjeg programa Redakcija, predsednik Foruma srednjih stručnih škola Milorad Antić i sekretar "Saveza za život" Radojko Ljubičić.
- Prvo treba videti da li se radi o osnovnim ili srednjim školama, a onda konsultovati i pedagogiju i prilagođavati uzrastu deteta. Generalno, treba poznavati sutuaciju u našem društvu i videti da imamo gomilu akumuliranih problema. Prema poslednjem popisu, mi smo za 11 godina izgubili pola miliona stanovnika. Mi smo među prvim u svetu po broju abortusa, imamo 400.000 parova koji ne mogu da imaju decu. Ušli smo u veliku demografsku krizu, kao i čitava Evropa - kaže Ljubičić i pojašnjava svoj stav.
- Uvođenje novog predmeta je po meni naivno i kontraproduktivno jer time ne može ništa da se reši. Imate 1.000 putokaza koji pokazuju na levu stranu i sad ovaj jedan koji pokazuje na desnu. Deca će prirodno pogledati taj putokaz, ali će se posle dva minuta vratiti na ove druge. Jednim predmetom ne može ništa da se reši. To je kao ona komunistička maksima da kad ne želite da rešite neki problem, vi formirajte komisiju za rešavanje tog problema. Moramo deci da omogućimo da budu deca. Bivši britanski premijer Dejvid Kameron jednom prilikom je rekao "moramo prema deci da se ponašamo kao da su odrasli, a prema odraslima kao da su deca".
Milorad Antić nije mogao da se složi sa uvodnim izlaganjem svog sagovornika u jutarnjem programu Kurir TV.
- Zašto jedan predmet ne bi mogao da reši sve probleme? Znanje je znanje. Već sa 10 godina devojčice počinju da se šminkaju i da se oblače na vrlo moderan način. Ministarstvo je odbilo uvođenje novog predmeta zato što može da se uči kroz biologiju i fizičko vaspitanje. Skoro 82 odsto roditelja smatra da saznanja o seksualnom obrazovanju ne postoje u školi. Oko 50 odsto roditelja sami daju neka saznanja svojoj deci, ali drugu polovinu im daje okruženje, tačnije internet i mediji. Seksualno obrazovanje ne bi trebalo da se uči klasičnim metodama "tabla-kreda", to ne treba da predaje nastavnik biologije ili fizičkog nego lekar, koji je za to stručniji i da kaže deci koji su rizici, koje bolesti, a šta reprodukcija. Verujem da neki tip radionice ili petodnevne blok nastave bi zainteresovao svakog srednjoškolca
Kurir.rs
VUČIĆ NA SVEČANOSTI POVODOM OBELEŽAVANJA 30 GODINA SAVEZA VOJVOĐANSKIH MAĐARA: Danas nemamo veće prijatelje! Srbija je druga najbrže rastuća ekonomija