"MORAMO BITI U VRHUNSKOJ FORMI, NIKAD SE NE ZNA KAD ĆEMO BITI POTREBNI" Pilot MUP Srbije provozao ekipu Kurir TV iznad Beograda
Ministarstvo unutrašnjih poslova u saradnji sa Vazduhoplovnom akademijom, u potrazi je za četiri nova pilota.
Ovim povodom, piloti MUP-a su poveli ekipu Kurira na trenažni let.
Evo šta su kolege zabeležile na beogradskom aerodromu, ali i u vazduhu u toku leta koji je takođe predviđen za obuku budućih pilota.
Izuzetno odgovoran i dinamičan posao pilota nije za svakoga.
Uslov za prijavu na Vazduhoplovnu akademiju su srednja stručna sprema vazduhoplovni smer, ili gimnazija, vrlo dobar uspeh, da je kandidat državljanin Republike Srbije i da ima odlično znanje Engleskog jezika.
Saša Dobrijević novinar Kurira razgovarao je sa Aleksandrom Raičevićem pilotom helikoptera MUP-a.
- Prijave za konkurs se vrše u prostorijama Vazduhoplovne akademije. Nakon završenog konkursa i prijava vrši se selekcija u dva dela. U prvom delu sertifikovana zdravstvena ustanova procenu njihovih psihofizičkih sposobnosti, gde moraju da zadovolje određene kriterijume, i zatim, polaganje prijemnog iz matematike, fizike i engleskog jezika. Svaki ispit nosi 20 bodova, a iz srednje škole mogu poneti 40 bodova, što je u ukupnom zbiru 100 bodova - rekao je Raičević.
VA je opremljena najsavremenijom opremom.
- Nakon završnog ispita, formira se komisija, nakon čega se biraju najbolji kandidati. Oni mogu da očekuju vrhunsko školovanje. Vazduhoplovna akademija je opremljena najasvremenijim sredstvima koja mogu da pomognu u savladavanju praktične i teorijske obuke. Posle toga vrši se praktični deo obuke u školskom centru Vršac, na aerodromu "Vršac", kroz osnovno letenje, navigacijsko letenje i noćno letenje - rekao je Raičević.
"Ovi nebeski heroji imaju ozbiljne zadatke u mnogim značajnim akcijama i često dobijaju prestižne nagrade za svoja dela".
- Helikopterske jedinice se bave raznim vidovima zadataka i akcija. Vršimo prevoz medicinskih sredstava, vršimo prevoz VIP ličnosti, vršimo kontrolu granice i saobraćaja u saradnji sa MUP, zatim gašenje požara u šumskim i urbanim sredinama. Imamo odličnu saradnju sa SAJ - naveo je samo neke od mnogih Raičević.
Jedan od najvećih faktora koji je prestižan za buduće pilote je pre svega ljubav prema poslu, navodi Raičević.
- Treba pre svega voleti ovaj posao. Sa druge strane, da bi pilot ostao u vremenu sa svim sistemima koji se stalno unapređuju, neophodno je njihovo konstantno usavršavanje i učenje. I to je od momenta upisa, pa sve do kraja radnog veka. Imamo jednomotorne helikoptere kao što je Gazela i višemotorni helikopteri Bel 212, od 2017. godine, imamo višenamenske helikoptere - rekao je Raičević.
Piloti MUP "provozali" su ekipu Kurir TV na trenažni let radi kratke demonstracije.
Piloti MUP, pored redovnih letova moraju biti uvek spremni, jer nikada ne znaju kada će biti pozvani.
- Helikopter se zove kada se istroše sve druge mogućnosti. Često nemamo predstavu ni kada, ni gde ćemo poleteti. Zato moramo biti vrhunski stručnjaci obučeni tako da izvršavamo sve zadatke u različitim vremenskim uslovima - naveo je.
Zatim je pozvao sve mlade ljude da prihvate ovaj izazov.
- Pozvao bih sve mlade ljude koji vole ovaj posao da prihvate izazov. Prijavite se na ovaj konkurs i postanite deo našeg tima. Siguran sam da ćete dobiti vrhunsko školovanje - rekao je Raičević.
Kurir.rs /Saša Dobrijević
PREDSEDNIK VUČIĆ RAZGOVARAO SA ANTONIOM KOŠTOM: Zahvalnost na podršci evropskom putu Srbije, tema bilo i otvaranje Klastera 3