Kada je napolju više od 37 stepeni, ulazak u tramvaj bez klime može komotno da se uporedi sa ulaskom u saunu. Zvanične podatke o broju vozila koja su svakodnevno na ulicama bez klima uređaja, Sekretarijat za saobraćaj nije hteo da pošalje RTS-u.

Privatni prevoznici tvrde da se klima u autobusima uključuje, kao što je i propisano, kada je napolju više od 25 stepeni. Kvarovi su mogući, ali se takva vozila isključuju iz saobraćaja što je pre moguće.

gsp-klima2.jpg
Printscreen RTS 

Displej kod vozača autobusa u koji je ušla ekipa RTS pokazao je spoljnu temperaturu oko 34,4 stepena. Unutra je najmanje šest stepeni hladnije, ali kako se vrata otvaraju i zatvaraju na svakoj stanici, razlika bude i manja. U autobusu su spoljni prozori bili zatvoreni, klima je radila - za nečije standarde čak i previše.

Pojedini putnici žale se da je temperatura u autobusu drastično niža nego napolju, što je, ocenjuju, veliki šok.

- Molim vas samo da temperatura bude podnošljiva jer ja imam reumu i mladi je imaju. Ako može da se reguliše, da bude temperatura 10 stepeni maksimalno niža nego napolju - rekla je jedna starija sugrađanka koja se ogrnula džemperom.

Ima i onih koji se nisu žalili da im je hladno. Kažu da je sada temperatura u autobusima pristojna, ali zato tramvaje izbegavaju.

gsp-klima.jpg
Printscreen RTS 

Da bi se uverila kakvo je stanje u tramvajima, ekipa RTS sišla je kod Beograđanke. Oni koji su se zatekli na stanici rekli su da čekaju već pola sata.

Pojedini putnici ne ulaze u tramvaj ukoliko nije španski. Naša ekipa ga nije sačekala. Prvi koji je stigao bio je češki, bez klime. Vreme je takvo da sunce ne prži u glavu, ali karoserija se usijala pa je i unutra toplije. Otvoreni prozori nisu mnogo pomogli jer kroz njih duva vrela promaja. Gužve nema.

Putnici su, čini se, svesni da je vreme za vrućinu, ali su naoružani lepezama.

Na prvoj stanici, kod Crkve Svetog Marka, ekipa RTS "uhvatila" je "španca", na kojem je pisalo da je spoljna temperatura u tom trenutku 37 stepeni.

Putnici su uglavnom bili zadovoljni i nisu se žalili na razliku u temperaturi.

img20230712wa0271.jpg
Nenad Kostić 

Predstavnici GSP-a nisu hteli da u Beogradskoj hronici govore o ovome, ali jesu privatni prevoznici, čija vozila čine polovinu od ukupnog broja vozila gradskog prevoza u Beogradu.

Predstavnik Konzorcijuma privatnih prevoznika Drago Tošić kaže da su pravila striktno definisana ugovorom, te da svaki autobus mora da poseduje klimu.

- Vozač je u obavezi da uključi klimu kada je spoljna temperatura vazduha preko 25 stepeni - rekao je Tošić.

Ističe da se kvarovi dešavaju, ali da se u takvim situacijama vozila sa pokvarnom klimom isključuju iz saobraćaja i zamenjuju drugim vozilom u najkraćem mogućem roku.

f0ckdmhwwaagwl9a.jpg
Printscreen Tviter 

- Ponekad nije moguće odmah prekinuti vožnju, jer vožnja mora da se dovrši. Nekada radi još sat, dva dok se to ne reši.

Komentarišući upozorenje gradonačelnika Aleksandra Šapića da se neće tolerisati kršenje pravila (akcenat na tome gde se vozilo nalazi, koliko je čisto, da li radi klima), Tošić je rekao da su to osnovne stvari koje su definisane ugovorom, te da saobraćajna inspekcija svakodnevno sprovodi kontrolu.

- Za svaku od tih nepravilnosti plaćamo kaznu... Svaki vozač je u obavezi da uključi klimu, pogotovo kada su temperature ovakve. Kada uključi klimu od ujutru u 6 ne isključuje je do ponoći, 18 i više sati radi klima - kaže Tošić.

Broj za prijavu nepravilnosti u gradskom prevozu je 11011.

Kurir/RTS