KO POPRAVI UREĐAJ DOBIJA PRODUŽENJE GARANCIJE JOŠ GODINU DANA! Evo šta sve donosi nova uredba EU i kada će se primeniti u Srbiji
Foto: Profimedia

KO POPRAVI UREĐAJ DOBIJA PRODUŽENJE GARANCIJE JOŠ GODINU DANA! Evo šta sve donosi nova uredba EU i kada će se primeniti u Srbiji

Društvo -

Evropska unija ima novu direktivu koja bi potrošačima trebalo da olakša popravke uređaja i učini ih jeftinijim. Ko se odluči na popravku dobija produženje zakonske garancije za još godinu - ne samo za besplatne popravke i zamenski uređaj dok ona traje, već i za najpovoljnije servisiranje. Taj propis bi za nekoliko godina trebalo da se primeni i u Srbiji.

Prošle godine potrošači u Srbiji najviše su se žalili na obuću, a od elektronskih uređaja na mobilne telefone. Složni su u oceni - najsporije i najteže ide sa reklamacijama električnih uređaja.

majstori, električar
foto: Profimedia

- Veš-mašinu,frižider i zamrzivač smo uzeli, neću da reklamiram firmu, i kada je istekla garancija crkla je veš-mašina posle tri dana - kaže jedan sugrađanin.

I drugi su saglasni da bilo koji uređaj traje koliko i garancija.

- Kupila sam bojler, imala garanciju, zvala sam, kad god su došli - ništa te garancije ne važe, možeš i da ne uzmeš - objašnjava jedna sugrađanka.

I serviseri kažu - najveći problem je nabavka rezervnih delova, pa se popravka oduži. Uz to su skupi, a na tržištu je i mnogo robe lošeg kvaliteta.

- Završimo posao pa posle čekamo da nam stigne rezervni deo i da naplatimo uslugu. Ima tu par slučajeva gde se u prvih mesec dana desio kvar. Čovek insistira na zameni uređaja, centralni servis izbegava odgovornost. Tako da je situacija prilično nategnuta - kaže Bratislav Jovanović, serviser bele tehnike iz Prokuplja.

Nova direktiva Evropske unije trebalo bi da omogući ne samo bržu popravku, već i isplativiju od kupovine novih električnih i elektronskih uređaja. Predviđeno je da na istoj platformi budu: proizvođači, trgovci, serviseri i potrošači - kako bi popravka bila što povoljnija.

Online kupovina, Hangar, Var Tough, Daewoo alat, Majstori, Popravke, Kvar
foto: Profimedia

- Cilj ove direktive je "pravo na popravku". Potrošači u Evropskoj uniji su u 77 procenata, u velikom broju ispitanika, odgovorili da bi radije popravili telefon nego kupili novi. Ovde govorimo i o nečemu što se zove kućni budžet. Zašto biste zbog nekog malog kvara bili prinuđeni da bacite uređaj ili je skupa opravka ili neće da ga poprave - navodi Zoran Nikolić, potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

Novim propisima, Brisel želi da više angažuje potrošače u borbi protiv klimatskih promena i gomilanja elektronskog otpada.

Kurir/RTS

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja