Električni trotineti, kao ravnopravni učesnici u saobraćaju, ubuduće moraju da imaju informacionu nalepnicu, ukoliko se koriste u saobraćaju.

Za evidenciju i dobijanje nalepnice vlasnici mogu da apliciraju na sajtu Agencije za bezbednost saobraćaja, uz plaćanje naknade 2.060 dinara, i dostavljanje potrebne dokumentacije.

Da li smo korak bliže ili dalje od elektromobilnosti, pokazaće se u praksi. Samo trotineti čija - snaga elektromotora nije veća od 0,6 kW, brzina ne prelazi 25 kilometara na sat i masa ne prelazi 35 kilograma, moći će da dobiju nalepnicu i učestvuju u saobraćaju.

"Zakonom je propisana obaveza da u saobraćaju na putu ne mogu učestvovati vozila koje nemaju postavljenu propisanu nalepnicu izdatu od strane Agencije za bezbednost saobraćaja. I ta obaveza stupa na snagu od 15. juna, što znači da ukoliko bilo koje vozilo ne ispunjava neke od navedenih uslova, neće moći da bude evidentirano kao lako električno vozilo i neće moći da učestvuje u saobraćaju", objašnjava Milan Milojević iz Agencija za bezbednost saobraćaja.

trotineti-epa.jpg
EPA 

Ukoliko nemate tehničku dokumentaciju potrebno je da se obratite uvoznicima, dilerima i distributerima od kojih je kupljeno vozilo ili da se javite u kol-centar ili mejlom.

Ubuduće bez vožnje trotoarima

Električni trotineti više ne smeju da se kreću trotoarima, već biciklističkom i pešačko-biciklističkom stazom, a ako staza nema, moraju da se voze kolovozom.

"Vozači motornih vozila i ostali koji se inače kreću kolovozom nemaju razlog da doživljavaju vozače lakih električnih vozila kao neku smetnju, kao neke uljaze, dakle, u obavezi su da ih poštuju, kao i sve ostale učesnike sabraćaja. Sa druge strane, vozači električnih trotineta apsolutno su u obavezi da poštaju sva pravila sabraćaja", smatra Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

shutterstock-2020702253.jpg
Shutterstock 

Zakon propisuje da vlasnici trotineta moraju da poseduju dokumentaciju, nalepnicu, kacigu na glavi i svetloodbojni prsluk. Mlađi od 14 godina ne smeju da voze trotinet na javnim putevima.

"Neravnine na kolovozu, koje mogu predstavljati neprijatnost za automobil, ili nešto što na primer autobus ne oseća, da mogu predstavljati veliki problem za vozače trotineta, pre svega zbog njihovih malih točkova. Tako da sada jeste zadatak sistema da uredi postojeću infrastrukturu tako da ona bude prilagođena i električnim trotinetima", kaže Okanović.

Na zvaničnom sajtu Agencije za bezbednost saobraćaja nalazi se spisak 150 lokacija AMSS Centra za motorna vozila u 80 gradova i opština gde je moguće evidentirati trotinete.

Kurir.rs/RTS.rs

Bonus video:

02:37
"NOVA PRAVILA ZA ELEKTRIČNE TROTINETE U SRBIJI" Mijajlović: Niko nije obavestio vozače! Gde da se voze trotineti u 21. veku?  Izvor: Kurir TV